Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Esta asignatura se ubica en el tercer curso del grado, una vez que el alumnado ha adquirido en cursos anteriores conocimientos sobre balances macroscópicos de energía y materia, y flujo de fluidos, y en la que se aborda el estudio tanto de aspectos básicos sobre la transmisión de energía, así como de equipos y procesos cuyo funcionamiento está condicionado por el transporte de dicha propiedad. Se trata de una asignatura en la que la formación de alumno se lleva a cabo mediante clases teóricas, prácticas de problemas y de ordenador, tutorías grupales y visitas; por otro lado, dicha formación es ampliada y reforzada con prácticas de laboratorio en la asignatura Experimentación en Ingeniería Química I.

IMPORTANTE: La asignatura se oferta tanto en inglés como en castellano en todas sus actividades (teoría, tutorías grupales, problemas y ordenador). El alumno elegirá en qué modalidad desea cursarla teniendo en cuenta, en cualquier caso, las restricciones que pueda haber según el número de alumnos en cada grupo.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE7 : Coneixements de termodinàmica aplicada i transmissió de calor. Principis bàsics i la seua aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria.
  • CE8 : Coneixements dels principis bàsics de la mecànica de fluids i la seua aplicació a la resolució de problemes en el camp de l'enginyeria. Càlcul de canonades, canals i sistemes de fluids.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB1 : Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
  • CB3 : Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
  • CB4 : Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.
  • CB5 : Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Coneixements generals i bàsics de la professió.
  • CG3 : Coneixement d'informàtica en l'àmbit d'estudi.
  • CG4 : Resolució de problemes.
  • CG5 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Capacitat per a comunicar-se amb experts d'altres àrees.
  • CG11 : Raonament crític.
  • CG12 : Aplicar en cada situació els requeriments i responsabilitats ètiques, i el codi deontològic de la professió.
  • CG6 : Planificar, ordenar i supervisar el treball en equip.
  • CG7 : Treballar en equips multidisciplinaris.
  • CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG13 : Capacitat d'aplicar els coneixements en la pràctica.
  • CG14 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG15 : Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • CG16 : Habilitat per a treballar de manera autònoma.
  • CG17 : Creativitat en tots els àmbits de la professió.
  • CG20 : Motivació per la qualitat.
  • CG21 : Sensibilitat cap a temes mediambientals.

 

Competències de professió regulada

  • CPR1 : Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, que tinguen per objecte, dins de l'especialitat de química industrial, la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d'estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials i processos de fabricació i automatització.
  • CPR10 : Coneixement, comprensió i capacitat per a aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'enginyer tècnic i+B1297ndustrial.
  • CPR3 : Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capacite per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els dote de versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • CPR4 : Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial.
  • CPR5 : Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plànols de labors i altres treballs anàlegs.
  • CPR6 : Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
  • CPR7 : Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i diferenciar els mecanismes de transmissió de calor i la influència relativa que tenen en els processos reals en què es desenvolupen paral·lelament.
  • Analitzar les lleis de transmissió de calor i aplicar-les a situacions reals de la indústria.
  • Conèixer i dissenyar els equips d'intercanvi de calor i saber seleccionar la solució més adequada a cada situació pràctica.
  • Coneixements de termodinàmica aplicada i transmissió de calor. Principis bàsics de termodinàmica i termotècnia i aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria. Motors tèrmics. Càlcul d'instal·lacions de climatització i frigorífiques.
  • Realitzar el disseny i operació d'instal·lacions de combustió i eliminació, reducció o minimització dels efectes de substàncies contaminants.
  • Realitzar el disseny i operació de plantes i instal·lacions de manipulació, tràfec i ús de combustibles.
  • Promoure l'ús racional de l'energia i dels recursos naturals.
  • Saber adquirir, seleccionar i utilitzar la informació bibliogràfica i tècnica.
  • Conèixer la terminologia anglesa relacionada amb aquest tema.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

Al acabar la asignatura el alumno debe tener conocimientos y habilidades para resolver problemas de transmisión de energía en régimen estacionario que involucren uno o varios mecanismos de transporte (conducción, convección radiación). Además saber aplicarlos a equipos e instalaciones en los que el transporte de energía tiene lugar: intercambiadores de calor, evaporadores, hornos, sistemas de refrigeración, etc…

 

 

;

Dades generals

Codi: 34523
Professor/a responsable:
ASENSI STEEGMANN, JUAN CARLOS
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 1,32
Crèdits pràctics: 2,28
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: ENGINYERIA QUÍMICA
    Àrea: ENGINYERIA QUÍMICA
    Crèdits teòrics: 1,32
    Crèdits pràctics: 2,28
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix