Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Saber resoldre problemes d'enginyeria aplicant coneixements de matemàtiques, física, química, informàtica, disseny, sistemes mecànics, elèctrics, electrònics i automàtics, per a establir solucions viables en l'àmbit de la titulació.
- CG2 : Capacitat d'utilitzar eines informàtiques per al modelatge, la simulació i el disseny d'aplicacions d'enginyeria.
- CG3 : Tenir i comprendre els coneixements que possibiliten ser original en el desenvolupament o l'aplicació d'idees per a resoldre problemes d'enginyeria nous o multidisciplinaris, després d'analitzar i entendre les especificacions plantejades.
Competències específiques (CE)
- CE15 : Ser capaç de modelar i simular aspectes de cinemàtica, dinàmica, estructures i mecanismes, per a poder dissenyar i analitzar sistemes robòtics.
- CE2 : Entendre i saber aplicar, a problemes d'enginyeria, els fonaments físics en què es basa l'enginyeria de la robòtica: estàtica, cinemàtica, dinàmica, mecànica, termodinàmica, electromagnetisme i circuits elèctrics.
- CE8 : Entendre els principis d'estructures, màquines, mecanismes, articulacions i sistemes de transmissió de moviment, i saber aplicar-los en l'enginyeria de sistemes robòtics.
Competències transversals
- CT1 : Capacitats informàtiques i informacionals.
- CT2 : Ser capaç de comunicar-se correctament tant de forma oral com escrita.
- CT3 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CT4 : Capacitat d'organització i planificació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els diversos subsistemes mecànics i mecanismes de l'estructura d'un robot.
- Comprendre les funcionalitats dels mecanismes i subsistemes mecànics.
- Conèixer els principals sistemes matemàtics de representació de localització espacial.
- Ser capaç de modelar i simular cinemàticament un robot, distingint entre espai articular i cartesià.
- Ser capaç de resoldre el problema cinemàtic directe i invers d'un robot.
- Saber aplicar la cinemàtica de moviment.
- Ser capaç de resoldre i simular la dinàmica d'un robot, distingint entre diverses formulacions.
- Saber aplicar eines d'anàlisi, disseny i simulació de la cinemàtica i la dinàmica per a estructures, mecanismes, elements de màquines i robots reals.
- Saber identificar les principals tècniques de modelatge i simulació de robots.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Sense dades
;