Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Esta asignatura se orienta al conocimiento de las diferentes regiones del mundo, de sus relaciones internas y de los procesos que ayuden a entender su complejidad actual. Pretende ofrecer al alumnado una formación básica en aspectos esenciales en Geografía Regional, que les ayude en la comprensión de los diferentes elementos que definen estos espacios y de las relaciones con otros conjuntos regionales.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

GRAU EN GEOGRAFIA I ORDENACIÓ DEL TERRITORI

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG10 : Compromís ètic amb la sostenibilitat, el respecte als drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els valors democràtics, la multiculturalitat, la pau.
  • CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
  • CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
  • CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
  • CG8 : Actitud sistèmica de cura i precisió en el treball.

 

Competències específiques (CE)

  • CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
  • CE3 : Capacitat per a comprendre i utilitzar adequadament els conceptes d'altres disciplines, especialment de la història, l'economia, el dret i la urbanística.
  • CE4 : Capacitat per a combinar les dimensions temporal i espacial en l'anàlisi i la interpretació del territori.
  • CE5 : Capacitat per a llegir i interpretar adequadament la informació territorial continguda en quadres estadístics, gràfics, mapes, plànols, imatges de satèl·lit.
  • CE6 : Capacitat per a transformar i sintetitzar la informació territorial en taules estadístiques, gràfics, mapes o plànols.
  • CE7 : Capacitat per a determinar i interpretar els elements del territori que es considere segons l'escala d'anàlisi.
  • CE8 : Capacitat per a analitzar el territori com un sistema complex, interrelacionat i interdependent.
  • CE9 : Capacitat per a exposar i transmetre coneixements relacionats amb l'anàlisi del territori de manera ordenada, senzilla i clara, adequada al context.

 

GRAU EN HISTÒRIA

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Raonament crític.
  • CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • CG4 : Motivació per la qualitat.
  • CG8 : Compromís ètic amb el patrimoni cultural, natural, històric, artístic, arqueològic i etnogràfic.
  • CG9 : Compromís social amb la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, des del respecte als drets fonamentals i a la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats, la no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors d'una cultura de pau i democràcia.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
  • CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
  • CE5 : Adquirir els mètodes, tècniques i instruments emprats en les ciències històriques.

 

GRAU EN HUMANITATS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
  • CG2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CG4 : Raonament crític.
  • CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
  • CE4 : Comprendre la realitat territorial, socioeconòmica, política i cultural contemporània, internacional i nacional, per a interpretar i transmetre críticament la configuració del món actual, amb particular atenció al procés d'integració europea, així com a la configuració de l'estat espanyol i la seua projecció en el món.
  • CE8 : Adquirir habilitats per a elaborar i exposar continguts relacionats amb les ciències humanes i socials orientats a la seua divulgació i a la formació de l'alumnat d'ensenyament secundari, mitjançant la destresa personal i de les TIC.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Introduir els alumnes en el coneixement dels grans conjunts regionals.
  • Distingir les diverses maneres de divisió del món en àrees homogènies (regions), en virtut de criteris de classificació.
  • Comprendre el sentit de les divisions regionals del món, a partir de l'explicació d'un conjunt de regions agrupades segons diferents criteris de classificació.
  • Identificar els principals trets de les estructures físic-ecològica i soci-econòmica que caracteritzen i defineixen a cadascuna d'aquestes unitats territorials.
  • Reconèixer les principals dinàmiques (passades i presents) que caracteritzen  aquests conjunts territorials.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Objetivos generales 1. Comprender el sentido de las divisiones regionales del mundo, a partir de la explicación de un conjunto de regiones agrupadas según diferentes criterios de clasificación. 2. Distinguir las diversas maneras de división del mundo en áreas homogéneas (regiones), en virtud de criterios de clasificación de las mismas. 3. Adquirir el conocimiento de los procesos que tienen lugar en los grandes conjuntos regionales 4. Identificar los principales rasgos de las estructuras físico-ecológica y socio-económica que caracterizan y definen a cada una de estas unidades territoriales. 5. Reconocer las principales dinámicas (pasadas y presentes) que caracterizan a estos conjuntos territoriales

 

 

;

Dades generals

Codi: 33003
Professor/a responsable:
HERNANDEZ HERNANDEZ, MARIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix