Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competència comunicativa en les diferents llengües de treball: llengües A (català/castellà, nivell C2 del marc europeu), llengües B (nivell B2/C1), llengües C (nivell B1/B2 per a les llengües que s'ensenyen en secundària, i nivell A2/B1 per a les llengües que no s'ensenyen en secundària), i llengües D (nivell A1/A2). La competència comunicativa (oral i escrita) s'entén referida a la comprensió i a l'expressió, i inclou la subcompetència gramatical (domini del codi lingüístic), la subcompetència sociolingüística (regula l'adequació al context i està vinculada a la variació lingüística que es produeix segons els diversos elements de registre), la subcompetència pragmàtica (relacionada amb l'ús funcional de la llengua i amb el domini del discurs, la cohesió i la coherència). La competència comunicativa ha d'incloure com a mínim dues llengües i cultures (inclou fases passives i actives de la comunicació, així com les convencions textuals de les diferents cultures de treball i els coneixements culturals, enciclopèdics i temàtics corresponents).
Competències específiques (CE):>>per a la CG1
- CE1.1 : Entendre qualsevol tipus de text (oral o escrit), de tipus general o especialitzat (llengües A, B i C), en la llengua de treball corresponent.
- CE1.2 : Expressar-se oralment o per escrit sobre temes de caràcter general o especialitzat (llengües A, B i C).
- CE1.3 : Analitzar els paràmetres textuals de qualsevol tipus de text de caràcter general o especialitzat (llengües A, B i C).
- CE1.4 : Revisar (llengües A i B) qualsevol tipus de text (ortografia, morfosintaxi, estil, tipografia), etc.
- CE1.5 : Sintetitzar la informació de documents de diversos tipus textuals.
- CE1.6 : Produir textos orals i escrits adequats a la funció comunicativa, al tipus de registre, etc.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Conceptuals:
- Conèixer el concepte de text com a unitat d'anàlisi lingüística.
- Conèixer el concepte de l'adequació com a propietat textual.
- Conèixer els elements d'anàlisi de l'adequació textual
- Conèixer el concepte de la coherència com a propietat textual.
- Conèixer els elements d'anàlisi de la coherència textual
- Conèixer el concepte de la cohesió com a propietat textual.
- Conèixer els elements d'anàlisis de la cohesió textual.
- Conèixer els conceptes de gènere, superestructura i tipologia textuals.
- Establir els criteris per a realitzar una tipologia textual.
- Conèixer els elements caracterizadors del text descriptiu.
- Conèixer els elements caracterizadors del text narratiu.
- Conèixer els elements caracterizadors del text explicatiu.
- Conèixer els elements caracterizadors del text argumentatiu.
- Conèixer els elements caracterizadors del text conversacional.
Procedimentals:
- Analitzar en textos en espanyol els diferents elements que els proporcionen adequació, coherència i cohesió.
- Aplicar les tècniques d'anàlisi de text en espanyol a la tipologia descrita en els continguts.
- Redactar textos adequats, coherents i cohesionats en espanyol.
- Establir escales de valoració textual, atenent les propietats textuals, dels textos en espanyol.
Actitudinals:
- Integrar les competències i els coneixements de l'anàlisi de textos adquirits en una perspectiva interdisciplinària.
- Desenvolupar valors relacionats amb la iniciativa i la capacitat d'assoliment.
- Manifestar nterés per l'aprenentatge dialèctic.
- Mostrar-se favorable a l'intercanvi d'idees per a aconseguir una conclusió.
- Incentivar la capacitat crítica i autocrítica en l'avaluació de l'aprenentatge.
- Participar de manera activa en els aspectes centrals de l'assignatura, defensant les propostes personals i acceptant les alienes.
- Aplicar determinades pautes d'actuació a situacions noves.
- Discutir críticament el paper dels diferents tipus de textos en la construcció de referents culturals i ideològics en l'Espanya actual.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;