Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències genèriques de grau
- CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
Competències genèriques de la UA
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC13 : Capacitat per a comprendre les característiques i l'evolució dels moviments i tendències literàries en espanyol com a manifestacions de l'activitat artística i creativa en llengua espanyola en qualitat d' individus coneixedors del paper d'aquestes manifestacions en la construcció del pensament.
- CC14 : Ser capaç de comprendre el paper dels moviments i tendències dels gèneres literaris en llengua espanyola en la construcció del pensament literari clàssic i contemporani i valorar el seu impacte en l'àmbit social.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP19 : Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
- CP21 : Ser capaç de desenvolupar explicativa i argumentativament els continguts teòrics i pràctics de la llengua i la literatura espanyola en el paper de coneixedor i transmissor així com assessorar oralment i per escrit en relació amb el coneixement adquirit.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
L'assignatura pretén introduir l'alumnat en el coneixement de la literatura hispanoamericana del segle XX (des de l'avatanguarda fins als anys 50), mitjançant l'examen del procés historicocultural i el dibuix d'un panorama literari contextualitzat per les circumstàncies culturals, socials, polítiques i econòmiques. Es parteix, per tant, d'un enfocament panoràmic per a l'assignatura i, tant com siga possible, d'un plantejament interactiu de les classes. Com a objectius principals de l'assignatura, hi ha promoure la lectura crítica dels textos proposats i propiciar l'establiment de relacions entre aquests, amb la finalitat d'aconseguir la percepció de la literatura hispanoamericana com a entramat de textos i experiències de cultura, i no com a mera suma de noms i títols prestigiosos. Al final de les classes l'alumnat ha de:
- Conèixer la societat i la cultura hispanoamericana del període estudiat, en els trets i esdeveniments principals.
- Poder traçar el desenvolupament i l'evolució de la literatura hispanoamericana del període estudiat, coneixent-ne els principals corrents i movimients literaris i les relacions diacròniques i sincròniques entre aquests.
- Comprendre el desenvolupament i el context esmentat, a través de les obres literàries que produïren, i conèixer els exemples més significatius d'autors i de textos.
- Ser capaç d'analitzar aquests exemples literaris atenent a l'evolució estètica coetània i al context historicocultural occidental.
- Contrastar i comparar l'evolució de les grans tendències literàries d'aquest període. Conèixer la bibliografia rellevant.
- Ampliar la competència cultural i filologicoliterària, conformar la consciència sobre què cal aprendre, i què cal ensenyar, de la literatura hispanoamericana i desenvolupar l'interés i les habilitats lectores, a més del sentit crític.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;