Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Asignatura dedicada a la explicación y comprensión del contexto histórico, social y cultural, donde se gesta y aparece la producción teatral en Inglaterra hasta final del siglo XVII; así como al análisis y estudio de las obras, períodos y autores más destacados.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Sense dades
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la matèria de teatre anglés quant al període que va de començaments del segle XIV a la fi del segle XVII, i les relacions mútues entre aquestes parts, a més de construir unitats complexes de pensament a partir d'idees independents, fonamentant-se en els trets comuns.
- Ser capaç de negar-se a admetre raonaments aliens provinents de posicions d'autoritat, sense sotmetre'ls a judici personal, i actuar d'igual manera amb les idees pròpies: tractant-les com si foren d'altres.
- Adquirir la convicció que el perspectivisme que dóna el treball en grup contribueix a millorar els resultats i a evitar l'abstracció obsessiva en les idees pròpies, cosa que pot conduir a l'error.
- Ser capaç d'emprendre treballs i projectes sense supervisió o impuls extern constants i de debatre'n els resultats de manera objectiva i equilibrada.
- Distingir períodes en el desenvolupament del teatre anglés, des de començaments del segle XIV fins a finals del segle XVII, situar-hi els autors i les obres específiques i definir-ne les característiques principals.
- Conèixer les característiques socials, econòmiques, polítiques, culturals, etc. d'Anglaterra durant el període que va de començaments del segle XIV a la fi del segle XVII i relacionar amb aquestes característiques els autors, les obres i les tendències de què s'ocupa l'assignatura.
- Conèixer els mètodes i les tècniques d'anàlisi literària desenvolupats en la cultura anglesa pel que fa al període estudiat en aquesta assignatura.
- Ser capaç de posar ejn marxa i desenvolupar processos de cerca i ordenació d'informació, a més de fer síntesis a partir de dades referents a autors i obres corresponents al període que va des de començaments del segle XIV fins a finals del segle XVII.
- Analitzar críticament obres concretes, o fragments d'obres, del teatre anglés corresponents al període que va des de començaments del segle XIV fins a finals del segle XVII, amb un mètode ordenat i coherent, i determinar-ne les característiques formals i la relació d'aquestes amb l'establiment de la gamma de significats hipotètics admissibles.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
- Determinar las partes constitutivas de los conceptos básicos que forman la materia teatro inglés referido al período que va de comienzos del siglo XIV a finales del siglo XVII, y las relaciones mutuas entre aquéllas, así como construir unidades complejas de pensamiento a partir de ideas independientes, fundándose en sus rasgos comunes.
- Ser capaz de negarse a admitir cursos de razonamiento ajenos que provengan de posiciones de autoridad, sin someterlos a juicio personal, y actuar de igual modo con las ideas propias, tratándolas como si fueran de otros.
- Adquirir la convicción de que el perspectivismo que da el trabajo en grupo contribuye a mejorar los resultados y a evitar el ensimismamiento obsesivo en las ideas propias que puede conducir al error.
- Ser capaz de emprender tareas y proyectos sin supervisión o impulso externo constantes y de debatir los resultados de manera objetiva y equilibrada.
- Distinguir períodos en el desarrollo del teatro inglés desde comienzos del siglo XIV hasta finales del siglo XVII, situar en ellos autores y obras específicas, y definir las características principales de éstas.
- Conocer las características sociales, económicas, políticas, culturales, etc. de Inglaterra en el período que va desde comienzos del siglo XIV a finales del siglo XVII, y relacionar con ellas autores, obras y tendencias de las que se ocupa esta asignatura.
- Conocer los métodos y técnicas de análisis literario desarrollados en la cultura inglesa con referencia al lapso de tiempo acotado por esta asignatura.
- Ser capaz de poner en marcha y desarrollar procesos de búsqueda de información y de ordenación de ésta, así como de efectuar labores de síntesis a partir de datos referentes a autores y obras correspondientes al período que va desde comienzos del siglo XIV hasta finales del siglo XVII.
- Analizar, de manera crítica, obras concretas, o fragmentos de obras, del teatro inglés correspondientes al período que va desde comienzos del siglo XIV hasta finales del siglo XVII, aplicando un método ordenado y coherente, y determinar sus características formales y la relación de éstas con el establecimiento de la gama de significados hipotéticos admisibles.
;