Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Asignatura dedicada a la explicación y comprensión del contexto histórico, social y cultural, donde se gesta y aparece la producción teatral en Inglaterra hasta final del siglo XVII; así como al análisis y estudio de las obras, períodos y autores más destacados.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Sense dades

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la matèria de teatre anglés quant al període que va de començaments del segle XIV a la fi del segle XVII, i les relacions mútues entre aquestes parts, a més de construir unitats complexes de pensament a partir d'idees independents, fonamentant-se en els trets comuns.
  • Ser capaç de negar-se a admetre raonaments aliens provinents de posicions d'autoritat, sense sotmetre'ls a judici personal, i actuar d'igual manera amb les idees pròpies: tractant-les com si foren d'altres.
  • Adquirir la convicció que el perspectivisme que dóna el treball en grup contribueix a millorar els resultats i a evitar l'abstracció obsessiva en les idees pròpies, cosa que pot conduir a l'error.
  • Ser capaç d'emprendre treballs i projectes sense supervisió o impuls extern constants i de debatre'n els resultats de manera objectiva i equilibrada.
  • Distingir períodes en el desenvolupament del teatre anglés, des de començaments del segle XIV fins a finals del segle XVII, situar-hi els autors i les obres específiques i definir-ne les característiques principals.
  • Conèixer les característiques socials, econòmiques, polítiques, culturals, etc. d'Anglaterra durant el període que va de començaments del segle XIV a la fi del segle XVII i relacionar amb aquestes característiques els autors, les obres i les tendències de què s'ocupa l'assignatura.
  • Conèixer els mètodes i les tècniques d'anàlisi literària desenvolupats en la cultura anglesa pel que fa al període estudiat en aquesta assignatura.
  • Ser capaç de posar ejn marxa i desenvolupar processos de cerca i ordenació d'informació, a més de fer síntesis a partir de dades referents a autors i obres corresponents al període que va des de començaments del segle XIV fins a finals del segle XVII.
  • Analitzar críticament obres concretes, o fragments d'obres, del teatre anglés corresponents al període que va des de començaments del segle XIV fins a finals del segle XVII, amb un mètode ordenat i coherent, i determinar-ne les característiques formals i la relació d'aquestes amb l'establiment de la gamma de significats hipotètics admissibles.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

  • Determinar las partes constitutivas de los conceptos básicos que forman la materia teatro inglés referido al período que va de comienzos del siglo XIV a finales del siglo XVII, y las relaciones mutuas entre aquéllas, así como construir unidades complejas de pensamiento a partir de ideas independientes, fundándose en sus rasgos comunes.
  • Ser capaz de negarse a admitir cursos de razonamiento ajenos que provengan de posiciones de autoridad, sin someterlos a juicio personal, y actuar de igual modo con las ideas propias, tratándolas como si fueran de otros.
  • Adquirir la convicción de que el perspectivismo que da el trabajo en grupo contribuye a mejorar los resultados y a evitar el ensimismamiento obsesivo en las ideas propias que puede conducir al error.
  • Ser capaz de emprender tareas y proyectos sin supervisión o impulso externo constantes y de debatir los resultados de manera objetiva y equilibrada.
  • Distinguir períodos en el desarrollo del teatro inglés desde comienzos del siglo XIV hasta finales del siglo XVII, situar en ellos autores y obras específicas, y definir las características principales de éstas. 
  • Conocer las características sociales, económicas, políticas, culturales, etc. de Inglaterra en el período que va desde comienzos del siglo XIV a finales del siglo XVII, y relacionar con ellas autores, obras y tendencias de las que se ocupa esta asignatura.
  • Conocer los métodos y técnicas de análisis literario desarrollados en la cultura inglesa con referencia al lapso de tiempo acotado por esta asignatura.
  • Ser capaz de poner en marcha y desarrollar procesos de búsqueda de información y de ordenación de ésta, así como de efectuar labores de síntesis a partir de datos referentes a autores y obras correspondientes al período que va desde comienzos del siglo XIV hasta finales del siglo XVII.
  • Analizar, de manera crítica, obras concretas, o fragmentos de obras, del teatro inglés correspondientes al período que va desde comienzos del siglo XIV hasta finales del siglo XVII, aplicando un método ordenado y coherente, y determinar sus características formales y la relación de éstas con el establecimiento de la gama de significados hipotéticos admisibles.

 

 

;

Dades generals

Codi: 31054
Professor/a responsable:
MARTIN, TANIA JOSEPHINE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix