Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
LLENGUA ANGLESA IV

Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

GRAU EN FILOLOGIA CATALANA

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
  • CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
  • CG4 : Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
  • CG5 : Ser capaç de conèixer les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Capacitat per a comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) per a fer viable una comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en què l'alumne exercirà la seua activitat, tenint en compte el coneixement de la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi.
  • CE2 : Capacitat per a conèixer les característiques morfològiques, sintàctiques, fonètiques i lexicosemàntiques per a utilitzar, transmetre i aplicar els coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del català en les manifestacions orals i escrites.

 

GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES

 

Competències genèriques de grau

  • CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.

 

Competències genèriques de la UA

  • CUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma diferent dels oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

Competències específiques (CE):>>conceptuals

  • CC16 : Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua.
  • CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.

 

Competències específiques (CE):>>procedimentals

  • CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.

 

Competències específiques (CE):>>actitudinals

  • CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
  • CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
  • CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Desenvolupar les competències comunicatives de l'alumne en el nivell B2.2 segons el marc comú europeu de referència (MCER) en llengua anglesa.
    Desenvolupar les 5 destreses establides en el MCER seguint el nivell B2.2.
    Afermar els coneixements adquirits en Llengua i Gramàtica Anglesa I, II i III.
    Comprendre notícies de televisió i programes sobre temes actuals.
    Desembolicar-se en situacions habituals en països de parla anglesa.
    Comunicar i expressar emocions, desitjos i sentiments.
    Transmetre informació.
    Utilitzar el Campus Virtual amb totes les seues utilitats bàsiques (materials, debats, enllaços, etc.) com a plataforma d'aprenentatge virtual.
    Utilitzar Internet i la Web 2.0 per a compartir, crear i cercar informació.
    Utilitzar processadors de textos i altres utilitats bàsiques d'ofimàtica en les tasques individuals o grupales assignades.
    Saber utilitzar el laboratori d'idiomes per a millorar l'aprenentatge.
    Reflexionar sobre el propi aprenentatge per a poder establir i reconèixer les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats que es presenten.
    Utilitzar les referències bibliogràfiques per a obtenir informació i poder contrastar-la amb els coneixements anteriors.
    Utilitzar els coneixements, materials i recursos per a poder aprendre de manera autònoma.
    Aprendre tècniques de lectura intensiva i extensiva.
    Treballar en parelles i individualment.
    Col·laborar amb l'esforç per a aconseguir un resultat o fi comuna, siga un treball escrit, una presentació oral, un debat o una conversa.
    Aprendre a liderar grups de treball.
    Cuidar la qualitat dels treballs.
    Utilitzar la llengua anglesa com a instrument de comunicació.
    Desenvolupar habilitats professionals en llengua anglesa: presentació d'una idea, desenvolupament d'un argument, descripció d'experiències, etc.
    Prendre part activa en debats desenvolupats en situacions quotidianes per a explicar i defensar punts de vista propis.
    Descriure amb claredat i detall una àmplia sèrie de temes propers.
    Ser conscient de les diferències culturals entre la cultura nativa i la dels països de parla anglesa.
    Conèixer els costums diaris dels països de parla anglesa i les diferències de les mateixes amb les de la cultura nativa, etc.
    Conèixer les bases de la gramàtica anglesa: l'oració composta  coordinades i subordinades; la veu passiva i l'estil indirecte.
    Conèixer i començar a practicar les eines bàsiques d'anàlisi lingüística, com l'anàlisi sintàctica, les classes de paraules, etc.
    Usar la traducció com a eina d'aprenentatge i de contrast entre llengües.
    Escriure respostes sobre els continguts de l'assignatura en anglès
    Realitzar presentacions orals o escrites sobre els continguts de l'assignatura.
    Escriure cartes destacant la importància donada a determinats fets i experiències.
    Escriure redaccions o informes proposant motius per a recolzar o refutar un punt de vista concret.
    Reflectir la creativitat i l'interès en els textos escrits (dins de la relativa dificultat dels textos segons el nivell).
    Expressar-se creativament en les presentacions i comunicacions orals.
  • Desenvolupar les competències comunicatives de l'alumnat en el nivell B2.2, segons el Marc Comú Europeu de Referència (MCER), en llengua anglesa.
  • Desenvolupar les 5 destreses establides en el MCER quant al nivell B2.2.
  • Consolidar els coneixements adquirits en Llengua i Gramàtica Anglesa I, II i III.
  • Comprendre notícies de televisió i programes sobre temes actuals.
  • Comunicar-se amb èxit, en situacions habituals, en països de parla anglesa.
  • Comunicar i expressar emocions, desitjos i sentiments.
  • Transmetre informació.
  • Utilitzar el Campus Virtual, amb totes les utilitats bàsiques (materials, debats, enllaços, etc.), com a plataforma d'aprenentatge virtual.
  • Utilitzar Internet i la web 2.0 per a compartir, crear i cercar informació.
  • Utilitzar processadors de textos i altres utilitats bàsiques d'ofimàtica, en les tasques individuals o grupals assignades.
  • Saber utilitzar el laboratori d'idiomes per a millorar l'aprenentatge.
  • Reflexionar sobre l'aprenentatge propi, per a poder establir i reconèixer les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats que es presenten.
  • Utilitzar les referències bibliogràfiques per a obtenir informació i poder contrastar-la amb els coneixements anteriors.
  • Utilitzar els coneixements, materials i recursos per a poder aprendre de manera autònoma.
  • Aprendre tècniques de lectura intensiva i extensiva.
  • Treballar en parelles i individualment.
  • Col·laborar amb esforç per a aconseguir un resultat comú: treball escrit, presentació oral, debat o conversa.
  • Aprendre a liderar grups de treball.
  • Cuidar la qualitat dels treballs.
  • Utilitzar la llengua anglesa com a instrument de comunicació.
  • Desenvolupar habilitats professionals en llengua anglesa: presentació d'una idea, desenvolupament d'un argument, descripció d'experiències, etc.
  • Prendre part activa en debats desenvolupats en situacions quotidianes, per a explicar i defensar punts de vista propis.
  • Descriure amb claredat i detall una àmplia sèrie de temes propers.
  • Ser conscient de les diferències culturals entre la cultura nativa i la dels països de parla anglesa.
  • Conèixer els costums diaris dels països de parla anglesa i les diferències amb els de la cultura nativa, etc.
  • Conèixer les bases de la gramàtica anglesa: l'oració composta 8coordinades i subordinades), la veu passiva i l'estil indirecte.
  • Conèixer i començar a practicar les eines bàsiques d'anàlisi lingüística, com l'anàlisi sintàctica, les classes de paraules, etc.
  • Usar la traducció com a eina d'aprenentatge i de contrast entre llengües.
  • Escriure respostes sobre els continguts de l'assignatura en anglés
  • Fer presentacions orals o escrites sobre els continguts de l'assignatura.
  • Escriure cartes en què es destaque la importància donada a determinats fets i experiències.
  • Escriure redaccions o informes proposant motius per a defensar o refutar un punt de vista concret.
  • Reflectir la creativitat i l'interés en els textos escrits (dins de la relativa dificultat dels textos segons el nivell).
  • Expressar-se creativament en les presentacions i comunicacions orals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 31020
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix