Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
Aquesta assignatura té l'objectiu d'abordar la literatura catalana des d'una perspectiva comparatística, és a dir, prenent-la com a punt de partida per a establir relacions i connexions amb altres literatures i arts.
L'estructura de la matèria té dos bloc diferenciats: en primer lloc, s'hi dedicaran 3 crèdits ECTS per a revisar, des d'un punt de vista teòric, la disciplina de la literatura comparada: definició, desenvolupament, tendències, etc. La segona part,
que ocuparà els 6 crèdits restants, serà el resultat de l'aplicació de la teoria precedent a l'anàlisi de casos i exemples concrets relatius a la literatura catalana en diàleg amb d'altres manifestacions literàries i artístiques.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
- CG3 : Competències en comunicació oral i escrita.
- CG4 : Raonament crític.
- CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG6 : Capacitat de treball en equip.
- CG9 : Resolució de problemes i presa de decisions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Conèixer el comportament humà en societat mitjançant mètodes i tècniques d'anàlisis específiques i d'aquesta manera desenvolupar un compromís ètic amb la igualtat de gènere i una especial capacitat per a les relacions interpersonals.
- CE2 : Conèixer la història i els grans corrents artístics i filosòfiques de la humanitat, amb particular atenció a les arrels clàssiques sobre les quals s'assenta la realitat cultural europea, i ser capaç de transmetre-les mitjançant la promoció del valor social de la cultura.
- CE5 : Valorar i interpretar la diversitat cultural pròpia de la Comunitat Valenciana, contrastant la cultura pròpia d'aquest territori amb altres cultures amb les quals s'estableixen relacions i contactes, mitjançant l'ús de les llengües oficials com a llengües vehicular.
- CE8 : Adquirir habilitats per a elaborar i exposar continguts relacionats amb les ciències humanes i socials orientats a la seua divulgació i a la formació de l'alumnat d'ensenyament secundari, mitjançant la destresa personal i de les TIC.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el concepte de literatura comparada, el context sociopolític en què va sorgir com a disciplina i el que l'envolta en l'actualitat.
- Descriure les relacions entre la literatura comparada i la producció cultural del segle passat i, sobretot, del present.
- Descobrir les temàtiques comparatistes actuals i situar-les en la història i les grans fites de la literatura catalana.
- Afrontar l'anàlisi de textos literaris contrastat amb la resta dels arts.
- Analitzar les implicacions ideològiques i les diverses tendències de la literatura comparada, i aplicar-les a l'anàlisi dels textos estudiats.
- Usar els principis de la crítica literària i, especialment, la de gènere, per a analitzar textos literaris catalans en relació amb textos en altres llengües, i obrir així la perspectiva per al diàleg intercultural.
- Descriure i explicar l'actual configuració literària transnacional, intercultural i relacional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Objectius formatius:
1. Conéixer el concepte de literatura comparada, el context sociopolític en què va sorgir com a disciplina i el que l’envolta en l’actualitat;
2. Descriure les relacions entre la literatura comparada i la producció cultural del segle passat i, sobretot, del present;
3. Descobrir les temàtiques comparatistes actuals i ubicar-les en la història i les grans fites de la literatura catalana;
4. Afrontar l’anàlisi de textos literaris contrastat amb la resta de les arts;
5. Analitzar les implicacions ideològiques i les diverses tendències de la literatura comparada, i aplicar-les a l’anàlisi dels textos estudiats;
6. Usar els principis de la crítica literària i, especialment, la de gènere, per a analitzar textos literaris catalans en relació amb textos en altres llengües, i obrir així la perspectiva per al diàleg intercultural;
7. Descriure i explicar l’actual configuració literària transnacional, intercultural i relacional.
;