Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
Esta guía docente se impartirá en el curso académico 2021-2020
Es una asignatura instrumental relacionada con el uso de las Tecnología de la Información y la Comunicación (TIC), la investigación científica para la generación de conocimiento y la implementación de este conocimiento en la práctica de la nutrición humana y dietética.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals
- CG51 : Ser capaç de fonamentar els principis científics que sustenten la intervenció del dietista nutricionista, supeditant la seua actuació professional a l'evidència científica.
Competències Específiques
- E13 : Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb nutrició, alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
- E14 : Tenir capacitat d'elaborar informes i emplenar registres relatius a intervenció professional del dietista nutricionista.
- E52 : Adquirir la formació bàsica per a l'activitat investigadora sent capaces de formular hipòtesis, arreplegar i interpretar la informació per a la resolució de problemes seguint el mètode científic, i comprenent la importància i les limitacions del pensament científic en matèria sanitària i nutricional. Comprendre i utilitzar la terminologia emprada en ciències de la salut.
- E53 : Conèixer i intervenir en el disseny, realització i validació d'estudis epidemiològics nutricionals, així com participar en la planificació, anàlisi i avaluació de programes d'intervenció en alimentació en alimentació i nutrició en diferents àmbits.
- E54 : Col·laborar en la implantació de sistemes de qualitat.
- E55 : Conèixer els sistemes d'informació sanitària.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
- Demostrar que utiliza los recursos adecuados para localizar, recuperar, organizar y evaluar la información sobre dietética y nutrición en la bases de datos especializadas y en la Red, en general.
- Identificar preguntas de investigación de relevancia para la dietética y nutrición.
- Comprender el proceso de investigación y discutir las principales ventajas y limitaciones de los principales diseños de investigación.
- Describir y reconocer la estructura y contenidos de los apartados de los comunicados científicos.
- Valorar críticamente artículos y diseños de investigación.
- Ser conscientes del valor y de la relevancia de las evidencias científicas para fundamentar la práctica del dietista-nutricionista.
- Colaborar, con equipos de investigación, en las siguientes fases del proceso de investigación: determinación de preguntas de investigación con relevancia para la práctica, búsqueda bibliográfica y recogida de datos.
;