Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • E56 : Conèixer i intervenir en el disseny, realització i validació d'estudis epidemiològics nutricionals, com també participar en la planificació, anàlisi i avaluació de programes d'intervenció en alimentació en alimentació i nutrició en diferents àmbits.
  • E57 : Col·laborar en la implantació de sistemes de qualitat.
  • E58 : Conèixer els sistemes d'informació sanitària.
  • E59 : Desenvolupar les habilitats personals necessàries per a dur a terme intervencions d'educació nutricional de manera òptima.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger

  • CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals

  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita

  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul dela nutrició, la dietètica i la salut

  • 26 : Aplicar les ciències dels aliments i de la nutrició a la pràctica dietètica.
  • 29 : Avaluar i calcular els requeriments nutricionals en situació de salut i malaltia en qualsevol etapa del cicle vital.
  • 31 : Participar en el disseny d'estudis de dieta total.
  • 32 : Conèixer, detectar precoçment i avaluar les desviacions per excés o defecte, quantitatives i qualitatives, del balanç nutricional.
  • 33 : Planificar, dur a terme i interpretar l'avaluació de l'estat nutricional de subjectes o grups, tant sans (en totes les situacions fisiològiques) com malalts.
  • 35 : Identificar els problemes dieteticonutricionals del pacient, així com els factors de risc i les pràctiques inadequades.
  • 36 : Elaborar i interpretar una història dietètica en subjectes sans i en malalts.
  • 37 : Interpretar una història clínica.
  • 38 : Comprendre i utilitzar la terminologia emprada en ciències de la salut.
  • 39 : Interpretar i integrar les dades clíniques, bioquímics i farmacològics en la valoració nutricional del malalt i en el seu tractament dieteticonutricional.
  • 40 : Aplicar les bases de la nutrició clínica a la dietoteràpia.
  • 41 : Planificar, implantar i avaluar dietes terapèutiques per a subjectes o grups.
  • 42 : Conèixer l'organització hospitalària i les diferents fases del servei d'alimentació.
  • 43 : Participar en l'equip multidisciplinari d'una unitat de nutrició hospitalària.
  • 44 : Conèixer les diferents tècniques i productes de suport nutricional bàsic i avançat.
  • 45 : Desenvolupar i implementar plans de transició dieteticonutricional.
  • 46 : Planificar i dur a terme programes d'educació dieteticonutricional en subjectes sans i malalts.
  • 47 : Comprendre la farmacologia clínica i la interacció entre fàrmacs i nutrients.
  • 48 : Fer servir les eines bàsiques en TIC utilitzades en el camp de l'alimentació, nutrició i la dietètica.
  • 50 : Prescriure el tractament específic, corresponent a l'àmbit de competència del dietista nutricionista.
  • 51 : Ser capaç de fonamentar els principis científics que sustenten la intervenció del dietista nutricionista, supeditant la seua actuació professional a l'evidència científica.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de salut pública i nutrició comunitària

  • 54 : Dissenyar i realitzar valoracions nutricionals per a identificar les necessitats de la població en termes d'alimentació i nutrició, així com identificar els determinants de salut nutricional.
  • 55 : Dissenyar, intervenir i executar programes d'educació dieteticonutricional i de formació en nutrició i dietètica.
  • 56 : Col·laborar en la planificació de polítiques alimentàries nutricionals per a l'educació alimentària i nutricional de la població.
  • 57 : Adquirir la capacitat per a intervenir en projectes de promoció, prevenció i protecció amb un enfocament comunitari i de salut pública.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Descriure la importància de la nutrició comunitària.
  • Descriure els components del paradigma de la nutrició comunitària per a planificar programes i serveis a la comunitat.
  • Adquirir formació i habilitats aplicades a la prevenció i identificació de problemes nutricionals en grups i col·lectius de població.
  • Conèixer les tècniques d'avaluació de l'estat nutricional en poblacions i l'aplicació d'aquestes al treball de camp, la interpretació de resultats i l'anàlisi operativa de conclusions.
  • Adquirir capacitació en el disseny de programes de promoció de la salut i prevenció de malalties a través de l'alimentació i la nutrició.
  • Identificar i descriure els recursos i les estratègies d'intervenció en nutrició comunitària.
  • Identificar i descriure el procés de la participació comunitària.
  • Adquirir formació i habilitats aplicades a la intervenció en grups i col·lectius de població, analitzant-ne les alternatives estratègiques d'actuació.
  • Conèixer l'aplicació de programes de monitoratge de l'estat de salut des del punt de vista col·lectiu i d'estratègies de control de qualitat nutricional i seguretat alimentària.
  • Adquirir formació i habilitats aplicades per a avaluar intervencions i programes de salut orientats a millorar l'estat nutricional.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 27526
Professor/a responsable:
VERDU SORIANO, JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix