Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
La asignatura pretende proporcionar a los alumnos una introducción teórica y práctica de los conocimientos básicos necesarios para comprender los aspectos históricos, sociales y culturales de la alimentación humana desde una visión interdisciplinar y que permitan comprender los elementos que condicionan la alimentación desde una perspectiva relativista y fuera de etnocentrismos. No debemos olvidar que en el acto de la alimentación, el ser humano biológico y el ser humano social, cultural e histórico, están estrechamente ligados y recíprocamente implicados.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- E16 : Descriure i argumentar les desigualtats culturals i socials que poden incidir en els hàbits de l'alimentació.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger
- CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals
- CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.
Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de formació bàsica
- 10 : Descriure els fonaments antropològics de l'alimentació humana. Descriure i argumentar les desigualtats culturals i socials que poden incidir en els hàbits d'alimentació.
- 5 : Conèixer l'evolució històrica, antropològica i sociològica de l'alimentació, la nutrició i la dietètica en el context de la salut i la malaltia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Introduir l'alumnat en la diversitat de factors biològics, científics, culturals, econòmics, polítics, socials, etc., que han determinat i condicionat històricament el binomi alimentació-nutrició.
- Tractar els aspectes socials i culturals de l'alimentació humana, des de la perspectiva de l'antropologia social i cultural.
- Tractar el significat social del comportament alimentari de l'ésser humà.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
;