Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

  Con esta asignatura se pretende proporcionar conceptos básicos sobre la energía y sus distintas fuentes dentro del modelo energético actual. Se pretende establecer las conexiones entre la utilización de la energía, el progreso económico y los efectos que todo esto conlleva sobre el medio ambiente. En este punto se introduce el creciente interés por las energías renovables, su diversidad y sus beneficios medioambientales. Por último se introduce la creciente concienciación social sobre la necesidad de un desarrollo sostenible, los sistemas de control de la contaminación y el desarrollo de nuevas tecnologías energéticas como el uso del hidrógeno.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG2 : Demostrar capacitat de gestió/direcció eficaç i eficient: esperit emprenedor, iniciativa, creativitat, organització, planificació, control, presa de decisions i negociació.
  • CG5 : Comprometre's amb l'ètica, els valors d'igualtat i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
  • CG6 : Aprendre de manera autònoma.
  • CG8 : Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la prevenció de riscos laborals.
  • CG9 : Demostrar habilitat per a transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

 

Competències específiques:>>d'habilitat

  • CE24 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la química
  • CE36 : Elaborar, presentar i defensar informes científics tant per escrit com oralment davant d'una audiència.
  • CE37 : Valorar els riscos en l'ús de substàncies químiques i procediments de laboratori, així com gestionar adequadament els residus que es generen.
  • CE39 : Reconèixer i valorar els processos químics en la vida diària.
  • CE40 : Relacionar la química amb altres disciplines.

 

Competències genèriques de la UA

  • CGUA1 : Comprensió de la llengua estrangera anglès en l'àmbit científic.
  • CGUA2 : Expressar-se correctament, tant de manera oral com per escrit, en qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els tipus, la interconversió, les fonts, la producció i l'ús de l'energia.
  • Valorar les conseqüències de l'ús de l'energia sobre el medi ambient, a més dels riscos inherents als residus que s'hi produeixen.
  • Ser capaç de relacionar conceptes químics amb altres disciplines en el marc de l'ús de l'energia i d'analitzar-ne l'aplicació a la vida diària.
  • Fer, presentar i defensar treballs monogràfics sobre energia i medi ambient, tant per escrit com oralment a una audiència.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 26046
Professor/a responsable:
SILVESTRE ALBERO, JOAQUIN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: QUÍMICA INORGÀNICA
    Àrea: QUÍMICA INORGÀNICA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix