Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

L'assignatura “Estudis de Gènere” contribueix a la finalitat científica i professional del Grau de Sociologia per la seva aportació a l'anàlisi i coneixement de les relacions de gènere com a principi bàsic de l'organització de les societats, a la sensibilització sobre els problemes socials i a la capacitació per a la intervenció social. Les competències i habilitats adquirides se centren específicament en dues dels tres perfils professionals definits en la Memòria de grau: Intervenció Social i Polítiques Públiques, contribuint a la capacitació professional per a la planificació de la intervenció social i de les polítiques d'igualtat, públiques i privades, entre dones i homes. Forma part de la matèria Polítiques Públiques, el descriptor de la qual és “el coneixement de les polítiques públiques amb especial interès en el disseny i avaluació de polítiques públiques d'intervenció social i programació i execució de projectes d'intervenció social”. Es relaciona directament amb les assignatures d'Estructura Social, Estructura Social d'Espanya, Desigualtat i Exclusió Social, Planificació de la Intervenció Social, Canvi Social i Tendències de Futur, i Polítiques Socials i de Benestar; i de manera transversal amb la resta d'assignatures del Pla d'Estudis, donada la necessitat d'incorporar la perspectiva de gènere en l'observació, el diagnòstic i la intervenció en qualsevol àmbit de la realitat social.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CTUA2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CTUA3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques de formació disciplinària (saber)

  • CES2 : Anàlisi dels principals trets del sistema històric modern (estructura) i de les transformacions i evolució de les societats contemporànies.

 

Competències específiques de formació professional (saber fer)

  • CEH3 : Capacitats en la planificació, disseny i execució de projectes d'intervenció social i polítiques públiques orientades a l'abordatge de problemes socials.

 

Competències específiques de formació personal (saber estar, ser)

  • CEE2 : Assumpció dels valors democràtics i compromís amb el respecte als drets humans i la no-discriminació per motius de sexe, classe, raça, ètnia, nació, edat, opinió o discapacitat.

 

Competències transversals

  • CT1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

- Incorporar a l'expressió oral i escrita un llenguatge no sexista

- Conèixer els factors socials i culturals que intervenen en la construcció dels gèneres

- Conèixer els principals corrents teòrics del pensament feminista

- Saber analitzar les desigualtats de gènere, les seues causes i els indicadors per a mesurar-les

- Conèixer les principals polítiques d'igualtat

- Iniciar-se en l'elaboració de plans d'igualtat

- Introduir la perspectiva de gènere en els projectes d'intervenció social

- Avaluar l'impacte de gènere de les polítiques públiques i els projectes d'intervenció social

- Assumir un compromís ètic contra la desigualtat de gènere

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

-Conèixer i analitzar els condicionants socials i culturals i les conseqüències de la violència de gènere

-Assumir un compromís ètic contra la violència de gènere

 

 

;

Dades generals

Codi: 23019
Professor/a responsable:
FRAU LLINARES, MARIA JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: SOCIOLOGIA II
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix