Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2013-14
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
L'assignatura “Estudis de Gènere” contribueix a la finalitat científica i professional del Grau de Sociologia per la seva aportació a l'anàlisi i coneixement de les relacions de gènere com a principi bàsic de l'organització de les societats, a la sensibilització sobre els problemes socials i a la capacitació per a la intervenció social. Les competències i habilitats adquirides se centren específicament en dues dels tres perfils professionals definits en la Memòria de grau: Intervenció Social i Polítiques Públiques, contribuint a la capacitació professional per a la planificació de la intervenció social i de les polítiques d'igualtat, públiques i privades, entre dones i homes. Forma part de la matèria Polítiques Públiques, el descriptor de la qual és “el coneixement de les polítiques públiques amb especial interès en el disseny i avaluació de polítiques públiques d'intervenció social i programació i execució de projectes d'intervenció social”. Es relaciona directament amb les assignatures d'Estructura Social, Estructura Social d'Espanya, Desigualtat i Exclusió Social, Planificació de la Intervenció Social, Canvi Social i Tendències de Futur, i Polítiques Socials i de Benestar; i de manera transversal amb la resta d'assignatures del Pla d'Estudis, donada la necessitat d'incorporar la perspectiva de gènere en l'observació, el diagnòstic i la intervenció en qualsevol àmbit de la realitat social.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals bàsiques de la UA
- CTUA2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CTUA3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques de formació disciplinària (saber)
- CES2 : Anàlisi dels principals trets del sistema històric modern (estructura) i de les transformacions i evolució de les societats contemporànies.
Competències específiques de formació professional (saber fer)
- CEH3 : Capacitats en la planificació, disseny i execució de projectes d'intervenció social i polítiques públiques orientades a l'abordatge de problemes socials.
Competències específiques de formació personal (saber estar, ser)
- CEE2 : Assumpció dels valors democràtics i compromís amb el respecte als drets humans i la no-discriminació per motius de sexe, classe, raça, ètnia, nació, edat, opinió o discapacitat.
Competències transversals
- CT1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Incorporar a l'expressió oral i escrita un llenguatge no sexista
- Conèixer els factors socials i culturals que intervenen en la construcció dels gèneres
- Conèixer els principals corrents teòrics del pensament feminista
- Saber analitzar les desigualtats de gènere, les seues causes i els indicadors per a mesurar-les
- Conèixer les principals polítiques d'igualtat
- Iniciar-se en l'elaboració de plans d'igualtat
- Introduir la perspectiva de gènere en els projectes d'intervenció social
- Avaluar l'impacte de gènere de les polítiques públiques i els projectes d'intervenció social
- Assumir un compromís ètic contra la desigualtat de gènere
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
-Conèixer i analitzar els condicionants socials i culturals i les conseqüències de la violència de gènere
-Assumir un compromís ètic contra la violència de gènere
;