Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La asignatura completa el itinerario de estudios y prácticas sobre la elaboración de anuncios gráficos publicitarios, proporcionando las herramientas para la realización (proyectar/diseñar/maquetar) y la producción (gestionar impresión/distribución/instalación) de campañas publicitarias sobre soportes impresos mediante los distintos sistemas de producción.

El curso supone el dominio de los conocimientos y destrezas propedéuticos (Herramientas para el diseño gráfico publicitario) habilitantes al uso del software disponible (Photoshop, InDesign o similares) y valiéndose de la formación previa en comunicación y medios escritos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
  • CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES14 : Anàlisi i selecció de mitjans i suports.
  • CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer la història dels mitjans impresos, relacionada sempre amb la tecnologia actual.
  • Gestionar els mitjans escollits per a assegurar l'èxit de cada projecte.
  • Incorporar els coneixements sobre el sistema de producció al procés creatiu.
  • Conèixer els materials, formats i acabats dels impresos a produir.
  • Elaborar un art final correcte i controlar els paràmetres necessaris per a la correcta impressió del projecte.
  • Anticipar-se a l'aspecte final que tindrà l'imprès i assegurar, mitjançant controls de qualitat, el resultat final.
  • Gestionar correctament el color del document.
  • Reconèixer, valorar i escollir els mitjans impresos adequats per a cada projecte.
  • Adequar els suports i els formats al sistema de producció, per a optimitzar al màxim els costos.
  • Conèixer els noms de les màquines i els processos que formen part del sistema de producció.
  • Manejar la terminologia dels elements impresos i de les parts i els components d'aquestos.
  • Conèixer a fons el sistema de producció en mitjans impresos.
  • Diferenciar correctament entre impressió analògica i digital.
  • Comprendre el procés pel qual la creativitat i el disseny prenen forma impresa i són reproduïts en algun dels sistemes estudiats.
  • Conèixer les fases de producció: preimpressió, impressió i postimpressió.
  • Usar amb soltesa un programa de retoc d'imatge i un d'autoedició.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

Competencias Generales (instrumentales):

Conocimiento básico del campo de estudio.
Conocimiento fundamental de la profesión.
Destrezas informáticas generales.

 

Competencias Específicas: Competencias de Conocimiento (saber):

Análisis y selección de medios y soportes.
Práctica y conocimientos teórico en la producción y la realización publicitaria en medios impresos.

 

Competencias Específicas: Competencias Profesionales (saber hacer):
Destrezas para reconocer y utilizar la terminología profesional básica.
Objetivos Generales:
Conocer la historia de los medios impresos, relacionando con la tecnología actual.


Gestionar los medios escogidos para asegurar el logro eficaz de un proyecto.
Incorporar los conocimientos sobre el sistema de producción al proceso creativo.
Conocer los materiales, formatos y acabados de los impresos a producir.
Elaborar un arte final controlando los parámetros necesarios para la correcta impresión del proyecto.
Anticiparse al aspecto final que tendrá el impreso y poder asegurar el resultado final mediante análisis de calidad.
Gestionar correctamente el color del documento.
Reconocer, valorar y escoger los medios impresos más adecuados para cada proyecto, y adaptar los soportes y los formatos al sistema de producción para optimizar al máximo los costes.
Manejar la terminología de los elementos impresos, de sus partes y sus componentes y los nombres de las máquinas y procesos que forman parte del sistema de producción.
Diferenciar correctamente entre impresión analógica y digital.
Comprender el proceso por el que la creatividad y el diseño toman forma impresa, reproduciéndose en alguno de los sistemas estudiados.
Conocer y distinguir las fases de producción (pre-impresión, impresión y post-impresión).
Poder manejar con soltura un programa de retoque de imagen y otro de autoedición (diseño/maquetación).

 

 

;

Dades generals

Codi: 22531
Professor/a responsable:
MIRA PASTOR, ENRIC
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix