Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2015-16
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
El objetivo fundamental del título de grado en Administración y Dirección de Empresas es formar profesionales capaces de desempeñar labores de gestión, asesoramiento y evaluación en las organizaciones productivas. Esas labores se pueden desarrollar en el ámbito global de la organización o en cualquiera de sus áreas funcionales: producción, recursos humanos, financiación, comercialización, administración o contabilidad.
El graduado debe conocer la articulación del normal desarrollo de todas estas áreas funcionales con los objetivos generales de la unidad productiva, de éstos con el contexto global de la economía y estar en condiciones de contribuir con su actividad al buen funcionamiento y a la mejora de resultados. En concreto, debe saber identificar y anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar la información, seleccionar y motivar a las personas, tomar decisiones, alcanzar objetivos propuestos y evaluar resultados.
En lo que hace referencia a la asignatura de Diseño de la Organización, con la misma se pretende comprender las diferentes teorías sobre la estructuración de las organizaciones y su aplicación a la resolución de problemas organizativos, analizar la situación estructural de una organización, identificar y comprender sus fortalezas y debilidades estructurales, así como plantear soluciones a sus problemas estructurales.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
- CG2 : Capacitat de treballar en equip.
- CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
- CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics.
- CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
- CG6 : Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
- CG7 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
- CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG9 : Capacitat de síntesi.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Gestionar i administrar una empresa o organització petita, mitjana o gran, entenent la seua localització competitiva i institucional i identificant les seues fortaleses i debilitats.
- CE10 : Saber utilitzar diversos instruments tècnics d'anàlisis d'operacions, i assimilar les principals teories de l'organització per a ser capaç d'analitzar una empresa en el seu entorn.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Analitzar la situació estructural d'una organització. Identificar i comprendre les fortaleses i debilitats estructurals d'una organització. Comprendre les diverses teories sobre l'estructuració de les organitzacions i l'aplicació a la resolució de problemes organitzatius. Presentació de solucions a casos proposats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
• Analizar la situación estructural de una organización.
• Identificar y comprender las fortalezas y debilidades estructurales de una organización.
• Comprender las diferentes teorías sobre la estructuración de las organizaciones y su aplicación a la resolución de problemas organizativos.
• Saber presentar soluciones a casos propuestos.
• Comprender el concepto de organización, estructura organizativa y diseño de la organización.
• Aptitud para tomar decisiones relativas al diseño de estructuras organizativas.
;