Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2014-15

La asignatura de e-learning es una optativa del itinerario de Gestión de contenidos. Presenta el caso específico de resolver el problema de la gestión del conocimeinto en organizaciones que se ocupan de la formación (centros de enseñanza, departamentos de formación de empresas, etc) y en particular la gestión del aprendizaje mediante el uso de internet y recursos de tipo multimedia. 

Esta asignatura tiene relación con:

  • Sistemas multimedia
  • Análisis y especificación de Sistemas Multimedia
  • Estructuración de contenidos
  • Gestión de contenidos multimedia
  • -Programación hipermedia I y II

Y, en especial, con las del resto del itinerario al que pertenece:

  • Servicios Multimedia Basados en Internet
  • Sistemas de Difusión multimedia
  • servicios multimedia avanzados
  • negocio y multimedia
En este itinerario, y en la medida que la selección de las asignaturas por parte del alumno lo permita, se seguirá la metodología "Aprendizaje Basado en Proyectos" (ABP) mediante la cual se proprondrá un proyecto transvaersal que afecte a varias de las asignaturas que el alumno seleccione y tendrá que desarrollarla com paritendo metodología y, parcialmente, el  sistema de evaluación. 

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques:>>optatives

  • CO7 : Disseny i implantació de sistemes multimèdia d'aprenentatge electrònic.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria multimèdia, a més de concebre, desenvolupar o explotar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
  • Capacitat per a dirigir projectes de l'àmbit de l'enginyeria multimèdia.
  • Capacitat per a dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l'accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, els serveis i les aplicacions multimèdia, i de la informació que gestionen.
  • Capacitat per a definir, avaluar i seleccionar plataformes de maquinari i programari, per a desenvolupar i executar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
  • Capacitat per a concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions multimèdia, emprant els mètodes de l'enginyeria del programari com a instrument per a assegurar-ne la qualitat.
  • Capacitat per a concebre i desenvolupar sistemes, o arquitectures informàtiques, centralitzats o distribuïts integrant maquinari, programari i xarxes.
  • Capacitat per a conèixer la legislació específica, nacional i internacional, quant a publicació de continguts multimèdia (drets d'autor, propietat intel·lectual i distribució de material audiovisual, especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment).
  • Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les que donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • Capacitat per a treballar en un grup pluridisciplinari i en un entorn multilingüe i per a comunicar, tant per escrit com verbalment, idees, coneixements, procediments i resultats relacionats amb les tecnologies de la informació i de les comunicacions i, més concretament, amb els aspectes multimèdia d'aquestes tecnologies.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15

Objetivos específicos del profesorado:

En cuanto al Aprendizaje Basado en Proyectos:

  • Desarrollar un proyecto que integre los contenidos de la asignatura
  • Fomentar el trabajo en equipo
  • Favorecer el aprendizaje autónomo
  • Reforzar las habilidades de comunicación
  • Mejorar la capacidad de planificación temporal
  • Desarrollar las capacidades críticas y de autogestión
  • Desenvolverse en situaciones reales
  • Reforzar la interdisciplinariedad de las asignaturas

En cuanto a la propia asignatura:

  • Conocer la problemática de la gestión de conocimiento en instituciones que se dedican a la formación
  • Conocer la terminología y conceptos asociados al mundo de la formación por internet o con recursos enriquecidos.
  • Ser capaz de especificar un sistema de e-learning que responda a un modelo educativo determinado
  • Ser capaz de distinguir la tecnología más adecuada para una especificación concreta de un sistema de e-learning
  • Diseñar e implementar un sistema de formación de e-learning que utilice recursos enriquecidos 
  • implementar y evaluar la eficacia de un sistema de e-learning y de un sistema de repositorios educativos.

 

Objetivos del ABP: 
Desarrollar un proyecto que integre los contenidos de la asignatura
Fomentar el trabajo en equipo
Favorecer el aprendizaje autónomo 
Reforzar las habilidades de comunicación
Mejorar la capacidad de planificación temporal 
Desarrollar las capacidades críticas y de autogestión
Desenvolverse en situaciones reales 
Reforzar la interdisciplinariedad de las asignaturas

 

 

 

;

Dades generals

Codi: 21033
Professor/a responsable:
PERNIAS PECO, PEDRO AGUSTIN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix