Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

Asociaciones científicas internacionales como IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineer) y ACM (Association for Computing Machinery) formadas por profesionales de las nuevas tecnologías y de computación plantean el estudio de una serie de asignaturas de contenido matemático, tales como Lógica, Matemáticas Finitas, Álgebra Lineal, Teoría de Grafos, Estadística, etc, como materias necesarias para cualquier titulado superior en informática ya que cubren aspectos básicos del hardware y software.

La asignatura -Matemáticas I-, que forma parte del primer curso del Grado en Ingeniería Multimedia como asignatura básica, reparte su aprendizaje entre las materias de Lógica y de Matemática Discreta (Teoría de Grafos).

Lógica aporta conocimientos sobre formalización del conocimiento y razonamientos matemáticos para su aplicación a la resolución de problemas de ingeniería.

Matemática Discreta, en el área de la teoría de grafos, permite modelar situaciones reales de problemas computacionales y plantear su solución mediante la estructura de grafos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques:>>bàsiques

  • B2 : Comprendre i dominar els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica i la seua aplicació per al tractament automàtic de la informació per mitjà de sistemes computacionals i per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les que donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, les habilitats i les destreses de la professió d'enginyer multimèdia.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

  • Entender los problemas de razonamiento como base para el desarrollo de algoritmos y programas informáticos.
  • Estudiar la validez de razonamientos mediante su representación con el lenguaje lógico y la aplicación de procesos deductivos lógicos.
  • Conocer y dominar los conceptos básicos de la teoría de grafos como sistema abstracto eficaz para la formalización de problemas en ingeniería.
  • Aprender a representar y distinguir distintos tipos de grafos así como los métodos y algoritmos para recorrerlos de forma óptima.
  • Revisar las aplicaciones de las materias de Lógica y Matemática Discreta en la ciencia de la computación.

 

 

;

Dades generals

Codi: 21003
Professor/a responsable:
CASTEL DE HARO, MARIA DE JESUS
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Àrea: CIÈNCIA DE LA COMPUTACIÓ I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix