Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
La asignaturas Programación I es el primer contacto del estudiante con los lenguajes de programación.
Está relacionada estrechamente con Programación II, y directamente con Matemáticas I, Fundamentos de Computadores, Sistemas Operativos, Fundamentos de Bases de Datos, Estructuras de Datos y Algorítmica, Sistemas Multimedia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>bàsiques
- B3 : Conèixer i comprendre els fonaments bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, l'algorítmica i la complexitat computacional.
Competències específiques:>>específiques
- C14 : Dissenyar, implementar, integrar i implantar les eines, aplicacions i components necessaris per a l'emmagatzematge, processament, distribució i accés als sistemes d'informació basats en web.
- C25 : Dissenyar, produir i gestionar sistemes multilingües i multimodals de continguts multimèdia amb l'objectiu de garantir la seua internacionalització, localització, accessibilitat i usabilitat.
- C27 : Conèixer i aplicar els diferents models de desenvolupament en entorn web, així com les tecnologies usades en el desenvolupament d'aplicacions en aquest entorn i els dispositius en els quals poden ser executades.
- C5 : Programar aplicacions de forma robusta, correcta i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats aplicant els coneixements sobre procediments algorísmics bàsics i usant els tipus i estructures de dades més adequades.
- C7 : Seleccionar i utilitzar la plataforma de desenvolupament adequada per a programar conjunts heterogenis de dispositius, amb diferent maquinari, sistema operatiu, i diferents tipus d'interfícies d'entrada i eixida.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d'enginyer multimèdia.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
- Conocer, saber interpretar y analizar problemas susceptibles de resolución por un ordenador y diseñar algoritmos básicos que los solucionen, con independencia del lenguaje de programación a utilizar.
- Conocer, saber interpretar y aprender a trabajar con los elementos básicos de los lenguajes de programación: variables, tipos de datos elementales y estructurados, estructuras de control, recursividad básica.
- Conocer, saber interpretar y aplicar técnicas de programación estructurada para la implementación de algoritmos básicos, que favorezcan la obtención de programas correctos, eficientes, bien organizados, bien documentados y legibles.
- Conocer, saber interpretar y analizar el concepto de complejidad computacional.
;