Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2013-14
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
El conocimiento de los Materiales de Construcción es fundamental para la materialización de la Arquitectura, por lo que ha de pensarse en ellos desde el momento de la ideación y del proyecto y han de ser elegidos considerando sus propiedades en relación con los requerimientos de la obra en que se vayan a emplear. La asignatura Materiales de Construcción se ocupa de abordar las diferentes familias de materiales de construcción con que contamos para ofrecer unos conocimientos básicos e imprescindibles de los mismos y comenzar a formar en los criterios de elección de los mismos para su utilización, que habrán de reforzarse, aplicarse y desarrollarse en las asignaturas que siguen, en cualquiera de los ámbitos de conocimiento de los Estudios de Arquitectura según proceda
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
GRAU EN ARQUITECTURA
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CG17 : Habilitat per a aplicar els coneixements a la pràctica. Habilitat de tecnificar en processos aplicables en la realitat, qualsevol tipus de discurs conceptual.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA11 : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar nous conceptes i mètodes de manera autònoma i interdisciplinària.
- CGUA12 : Capacitat d'adaptar-se a nous models tecnològics professionals. Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional.
- CGUA14 : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a l'anàlisi i millora de la qualitat d'un projecte.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals metodològiques
- CG27 : Coneixement de les diferents cultures i tècniques. Capacitat per a entendre la cultura com el nostre substrat imprescindible des del qual actuem, i la tècnica com la implementació de la cultura en eines operatives eficaces i sostenibles.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials
- CG40 : Motivació per treballar en equips de caràcter interdisciplinari i internacional. Capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximar-se als problemes, tant des d'altres disciplines com des d'altres territoris, com a oportunitats d'aprenentatge i creixement.
- CG41 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest entorn.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CG47 : Motivació per la investigació i el difícil art de la innovació. Habilitat per a relacionar-se amb el desconegut i entendre els mecanismes d'intervenir eficaçment en la construcció del futur.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques d'organització
- CG53 : Motivació pel desenvolupament de la Qualitat. Habilitat per a incorporar la recerca de l'excel·lència en qualsevol procés complex.
Competències específiques:>>Bloc Tècnic
- CE26 : Coneixement adequat de les característiques físiques i químiques, els procediments de producció, la patologia i l'ús dels materials de construcció.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
Competències transversals bàsiques
- CB3 : Habilidad para interpretar y emitir juicios. Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA
Competències generals del títol (CG)
- CG-4 : Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
- CG-5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
- CG-6 : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
- CG-7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
- CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CT-11 : Habilitat per a aplicar els coneixements a la pràctica. Habilitat de tecnificar, en processos aplicables a la realitat, qualsevol tipus de discurs conceptual.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT-6 : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar, autònomament i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
- CT-7 : Capacitat d'adaptar-se a nous models tecnològics professionals. Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional.
- CT-9 : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a analitzar i millorar la qualitat d'un projecte.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials
- CT-27 : Motivació per treballar en equips de caràcter interdisciplinari i internacional. Capacitat per a entendre les diverses maneres d'aproximar els problemes, tant des d'altres disciplines com des d'altres territoris, com a oportunitats d'aprenentatge i creixement.
- CT-28 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CT-31 : Motivació per la recerca i el difícil art de la innovació. Habilitat per a relacionar-se amb allò desconegut i entendre els mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur.
Competències específiques:>>Bloc Tècnic
- CE-26 : Coneixement adequat de les característiques físiques i químiques, els procediments de producció, la patologia i l'ús dels materials de construcció.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE-52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Aptitud per a crear projectes arquitectònics que satisfacen alhora les exigències estètiques i les tècniques.
- Coneixement dels mètodes de recerca i preparació de projectes de construcció.
- Coneixement dels problemes físics i les diverses tecnologies i de la funció dels edificis, de manera que tinguen les adequades condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Objetivos específicos de la asignatura:
- Capacitar para elegir racionalmente los materiales de construcción convenientes en el aspecto funcional, estética y económicamente a situaciones reales de utilización y puesta en obra.
- Capacitar para emplear el vocabulario científico-técnico relacionado con los materiales de construcción.
- Aportar los conocimientos básicos necesarios sobre la naturaleza y comportamiento de los diferentes materiales de construcción.
Objetivos específicos a alcanzar con el estudio de cada Material: - Conocer la naturaleza del material y su influencia en el comportamiento del mismo.
- Conocer sus propiedades, tanto intrínsecas como ante acciones externas de tipo mecánico, físico o químico.
- Conocer las variedades que existen de un mismo material.
- Valorar la aplicación adecuada del material según los requerimientos generales y específcos de su uso en Arquitectura.
- Conocer la normativa vigente referente a los materiales de construcción.
;