Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
GRAU EN ARQUITECTURA
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CG21 : Habilitat per a la imaginació, fantasia i creativitat. Habilitat per a traduir situacions imaginatives o creatives a diagrames o mapes amb els quals interactuar. Capacitat per a entendre les lògiques de la fantasia, els seus recursos i les seues possibilitats.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals lingüístiques
- CG32 : Habilitat per a elaborar i expressar idees i discursos propis. Habilitat de generar registres que puguen arribar a caracteritzar un llenguatge propi i diferenciat, fins i tot reciclant les maneres ja conegudes i fixant-ne altres de nous; al mateix temps, possibilitar l'elaboració d'un portafolis entès com el marc en què es fixen recerques i assoliments que val la pena fer públics.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals individuals
- CG35 : Actuar d'acord amb les nostres pròpies motivacions, valors i opinions. Capacitat per a crear i proposar contextos operatius propis a partir de la nostra especial manera d'estar en el món, assumint les nostres responsabilitats individuals per a la creació d'un món millor.
- CG37 : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals socials
- CG39 : Motivació per treballar en equip amb responsabilitats compartides. Capacitat de participar en un treball col·lectiu on s'assumeixen tasques o rols de lideratge, investigació, descripció i comunicació.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CG50 : Habilitat per a liderar iniciatives intel·ligents i promoure canvis i processos creatius. Habilitat per a suggerir processos que desbloquegen controvèrsies, de gestionar dades per a nous sistemes d'informació, a més de generar expectatives en el marc de la creativitat.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de lideratge
- CG54 : Habilitat per a l'emulació i la Influència inspiracional. Capacitat per a localitzar en la realitat models personals o socials afins i entendre'ls com una xarxa d'amics que ens han precedit en camins idèntics.
Competències específiques:>>bloc propedèutic
- CE4 : Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE36 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de la direcció d'obres.
- CE40 : Aptitud per a exercir la crítica arquitectònica.
- CE48 : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
- CE52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA
Competències generals del títol (CG)
- CG-1 : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
- CG-2 : Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
- CG-3 : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
- CG-4 : Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
- CG-5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
- CG-6 : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
- CG-7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
- CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CT-15 : Habilitat per a la imaginació, la fantasia i la creativitat. Habilitat per a traduir situacions imaginatives o creatives a diagrames o mapes amb els quals interactuar. Capacitat per a entendre la lògica, els recursos i les possibilitats de la fantasia.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT-2 : Capacitat d'expressió. Capacitat d'exposició oral i escrita.
- CT-4 : Capacitat de treball en grup. Capacitat d'èxit en treballs col·lectius i de grup, repartint treball i assumint rols.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals lingüístiques
- CT-24 : Habilitat per a elaborar i expressar idees i discursos propis. Habilitat per a generar registres que caracteritzen un llenguatge propi i diferenciat, fins i tot reciclant les maneres ja conegudes i fixant-ne noves.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals individuals
- CT-25 : Actuar d'acord amb els propis valors, motivacions i opinions. Capacitat per a crear i proposar contextos operatius propis a partir de la nostra especial manera d'estar en el món, assumint les nostres responsabilitats individuals per a la creació d'un món millor.
- CT-26 : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE-34T : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
- CE-35T : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
- CE-37T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
- CE-39T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
- CE-40T : Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
- CE-41T : Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
- CE-42T : Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
- CE-43T : Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
- CE-48 : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
- CE-50 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
- CE-51 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
- CE-52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
- CE-53 : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
- CE-54 : Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
- CE-55 : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.
- CE-56 : Coneixement adequat de les bases de l'arquitectura vernacla.
- CE-57 : Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Aptitud per a crear projectes arquitectònics que satisfacen alhora les exigències estètiques i les tècniques.
- Coneixement adequat de la història i les teories de l'arquitectura, les arts, la tecnologia i les ciències humanes relacionades.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;