Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2010-11
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG.1 : Capacitat per a la recerca, l'anàlisi i la síntesi de la informació.
- CG.2 : Capacitat per a treballar en equip: col·laborar amb els altres i contribuir a un projecte comú.
- CG.3 : Capacitat d'aprenentatge autònom i adaptació a situacions noves.
- CG.4 : Capacitat per a la presa de decisions, aplicant els coneixements a la pràctica i el maneig d'instruments tècnics.
- CG.5 : Capacitat per a la crítica i l'autocrítica.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA.2 : Habilitat en l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions en el seu exercici professional.
- CGUA.3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Ser capaç de descriure els conceptes fonamentals en l'àmbit de la psicologia, la sociologia, el dret i les ciències naturals que són necessaris per a analitzar d'una forma global el fenomen criminal i la desviació.
- CE10 : Ser capaç d'explicar i resumir la informació empírica i els resultats de la investigació sobre el crim, la victimització i les respostes davant del delicte i la desviació, i de valorar la metodologia usada (identificar què metodologia és la més apropiada, els seus principis ètics, els seus resultats, etc.).
- CE2 : Ser capaç de descriure les aproximacions teòriques fonamentals al fet delictiu, a la victimització i a les respostes davant del crim i la desviació.
- CE3 : Ser capaç d'extraure i sintetitzar informació de diferents fonts ¿incloent-hi la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació¿, de dissenyar i aplicar estratègies d'investigació apropiades per a la recopilació de dades usant mètodes quantitatius i qualitatius, i ser capaç d'aplicar tècniques bàsiques estadístiques, quan siga necessari, sobre qüestions relatives al crim i a la victimització.
- CE5 : Ser capaç de proporcionar una explicació analítica de la diversitat i desigualtat social, com també de les seues conseqüències en relació amb el fet delictiu, la victimització i les respostes davant del crim i la desviació.
- CE8 : Ser capaç d'argumentar i descriure diferents punts de vista i de sotmetre'ls a debat de manera lògicament coherent i de presentar conclusions en un format acadèmic apropiat sobre qüestions de política criminal, victimització, criminalització i respostes davant el crim i la desviació, així com sobre la percepció i interpretació que en fan els mitjans de comunicació, l'opinió pública i els informes oficials.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Distingir, a partir dels autors clàssics, les diferents concepcions teòriques de la sociologia del dret.
- Aprehender el dret com a fet social.
- Identificar processos socials en la formació del dret i en la seua aplicació.
- Reconèixer el dret com un sistema normatiu que s'autorregula.
- Analitzar la influència de factors socials en la producció del dret contemporani.
- Posicionar-se enfront dels conflictes d'interessos que afecten al dret. Adquirir una actitud crítica i un compromís ètic en relació amb la dimensió social del dret.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
;