Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Introducció:
Aquesta assignatura preten abordar els recurssos de la didàctica de la música en referència als métodes didàctics més importants, mitjançant els quals oferim a l’alumnat aquests recurssos didàctics per a la seua aplicació.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Comprendre i valorar les funcions de les tecnologies de la informació i de la comunicació cada vegada més diversificades i saber-les usar adequadament en la vida quotidiana.
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.
- CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els fonaments musicals del currículum d'aquesta etapa.
- Conèixer els mètodes didàctics sobre la matèria referent a l'educació infantil.
- Conèixer i utilitzar cançons per a promoure l'educació auditiva, rítmica i vocal.
- Elaborar propostes didàctiques que fomenten la percepció i expressió musical i les habilitats motrius.
- Emprar llenguatges audiovisuals i les seues implicacions educatives. La informàtica musical com a recurs didàctic (TIC).
- Promoure la sensibilitat relativa a la creació artística.
- Adquirir habilitats i destreses en el maneig d'instruments musicals Orff, així com en el maneig d'un instrument melòdic harmònic i teclat.
- Desenvolupar la coordinació psicomotriu en funció a la música espai i el moviment corporal.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
¿ Coneixer els fonaments musicals del currículum d’aquesta etapa.
¿ Coneixer els métodes didáctics sobre la matèria en referència a l’educació infantil.
¿ Conixer i utilitzar cançons per a promoure l’educació auditiva, rítmica i vocal.
¿ Elaborar propostes didàctiques que fomenten la percepció, expressió musical i les habiltats neuromotrius.
¿ Emprar llenguatges audiovisuals i les seues implicacions educatives. La informàtica musical com a recurs didàctic (TICs).
¿ Promoure la sensibilitat relativa a la creació artística.
¿ Adquirir habilitats i destreses en el maneig d'instruments musicals Orff, així com en el maneig d'un instrument melòdic - harmònic i teclat.
¿ Desenvolupar la coordinació psicomotriu en funció a la música-espai i el moviment corporal.
;