Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG13 : Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
  • CG14 : Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seua situació actual, perspectives i interrelació amb la realitat social de cada època.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
  • CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Anàlisi i valoració de les funcions docents.
  • Processos i estratègies d'assessorament al professorat.
  • Anàlisi i valoració de l'organització del centre.
  • Processos i estratègies de millora.
  • Assessorament dels projectes i programes de centre. Anàlisi d'estratègies i processos de millora per a la consecució d'un aprenentatge integral, centrat en l'estudiant.
  • Conèixer i analitzar els processos d'actualització del professorat i el desenvolupament professional docent als centres.
  • Aplicar els coneixements adquirits de forma integrada, en la resolució de problemes d'assessorament al professorat i al centre.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10

• Aplicar los conocimientos adquiridos de forma integrada, en la resolución de problemas de asesoramiento al profesorado y al centro.
• Conocer y analizar los procesos de actualización del profesorado y el desarrollo profesional docente en centros
• Asesoramiento de los proyectos y programas de centro.
• Análisis de estrategias y procesos de mejora para el logro de un aprendizaje integral, centrado en el estudiante.
• Análisis y valoración de la organización del centro. Procesos y estrategias de mejora.
• Análisis y valoración de las funciones docentes. Procesos y estrategias de asesoramiento al profesorado

 

 

;

Dades generals

Codi: 12070
Professor/a responsable:
RIPOLL FERRANDIZ, JOAQUIN
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 0,8
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix