Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2009-10
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Context de l'assignatura per al curs 2009-10
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Analitzar críticament l'exercici de la docència utilitzant indicadors de qualitat.
- Identificar problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialitat, en els diferents contextos sociolingüístics del sistema educatiu valencià, i plantejar alternatives i solucions.
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- Aplicar a les matèries de l'especialitat metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives.
- Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament de les matèries.
- Utilitzar la investigació sobre la pràctica i la innovació per a millorar l'ensenyament i el desenvolupament professional.
- Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
- Treballar de forma cooperativa amb iguals.
- Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar, i saber-les integrar en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres, desenvolupant hàbits i actituds que permeten aprendre autònomament al llarg del posterior exercici professional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Competència 1 : Analitzar críticament l`exercici de la docència utilitzant indicadors de qualitat. (CE12)
Competència 2 : Identificar problemes relatius a l`ensenyament i l’aprenentatge de les matèries de l`especialitat, en els diferents contextos sociolingüístics del sistema educatiu valencià, i plantejar alternatives i solucions (CE13)
Competència 3 : Conéixer i aplicar propostes docents innovadores en l’àmbit de l`ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i de la literatura catalanes. (CG12) (CE11)
Competència 4 : Aplicar metodologies i tècniques bàsiques d`investigació i avaluació educatives a l’ensenyament-aprenentatge de l’assignatura “Valencià: llengua i literatura”. (CG12) (CE14)
Competència 5 : Dissenyar i desenrotllar projectes d`investigació, innovació i avaluació en l`ensenyament de l’assignatura “Valencià: llengua i literatura”. (CE14)
Competència 6 : Utilitzar la investigació sobre la pràctica i la innovació per a millorar l`ensenyament i el desenvolupament professional. (CG12) (CG18)
Competència 7 : Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals. (CG4) (CE12)
Competència 8 : Treballar de forma cooperativa amb iguals. (CG16)
Competència 9 : Utilitzar les TIC per a buscar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar, i saber-les integrar en el procés d`ensenyament- aprenentatge. (CG4) (CE9).
Competència 10 : Valorar de forma crítica i reflexiva les aportacions pròpies i dels altres, desenvolupant hàbits i actituds que permeten aprendre autònomament al llarg del posterior exercici professional. (CG17) (CE12)
;