Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2009-10

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
  • CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius.
  • Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursades.
  • Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
  • Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • Treballar en equip amb altres professionals de l'educació per a enriquir la seua formació.
  • Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del seu posterior desenvolupament professional.
  • Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • Conèixer els continguts que es cursen en els respectius ensenyaments.
  • Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i valoritze les aportacions dels estudiants.
  • Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
  • Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
  • Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10

-Proporcionar al/la alumno/a una visión del trabajo como una de las actividades fundamentales del ser humano y la relación que se establece con él. Así mismo la conexión entre la formación y el desarrollo de esa actividad.

-Conocer el concepto de Orientación Profesional y los principios que le afectan.

-Definir el objeto de la Orientación Profesional.

-Caracterizar la Orientación Profesional como una disciplina aplicada.

-Conocer el desarrollo histórico que ha sufrido la Orientación Profesional, sus orígenes y sus etapas.

-Conocer las principales teorías, enfoques y modelos de la Orientación Profesional y su aportación al desarrollo de la disciplina.

-Conocer la Orientación Vocacional, sus objetivos y elementos sustanciales.

-Conocer la educación para la carrera, su desarrollo, su concepto y sus objetivos.

-Conocer la evolución sufrida por la institucionalización de la Orientación Profesional en España.

Conocer la situación de la Orientación Profesional en los países de la Unión Europea.

-Conocer las metodologías de investigación utilizadas de forma específica en Orientación Profesional.

-Conocer la evaluación en el campo de la Orientación Profesional.

-Conocer el concepto de intervención en Orientación Profesional.

-Conocer los condicionantes que se pueden presentar en el marco de la intervención en Orientación Profesional.

-Conocer los condicionantes diferenciales que pueden afectar a la actuación del orientador.

-Conocer las posibles actuaciones del orientador profesional en el marco de las organizaciones.

-Establecer la intervención de la Orientación Profesional en el marco de la transición a la vida activa.

-Identificar las tipologías y las características básicas de los programas de Orientación Profesional.

-Conocer los elementos del proceso de elaboración de programas de Orientación Profesional.

-Conocer los elementos del proceso de evaluación de programas de Orientación Profesional.

-Definir el concepto de madurez vocacional.

-Conocer los elementos necesarios para el proceso de toma de decisiones en Orientación Profesional.

-Conocer los diferentes tipos de servicios de Orientación Profesional.

-Conocer los grandes módulos de profesiones y profesionales que llevan a cabo su actividad en el marco de las nuevas/altas tecnologías.

-Diferenciar los rasgos que convierten a una profesión en profesión de alta/nueva tecnología.

-Conocer las características específicas de la orientación para profesiones de nuevas/altas tecnologías.

 

 

;

Dades generals

Codi: 12011
Professor/a responsable:
GONZALEZ GOMEZ, JUAN PABLO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,96
Crèdits pràctics: 1,44
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: PSICOLOGIA DE LA SALUT
    Àrea: MÈTODES D'INVESTIGACIÓ I DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ
    Crèdits teòrics: 0,96
    Crèdits pràctics: 1,44
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix