Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2009-10
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
Context de l'assignatura per al curs 2009-10
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
Competències específiques:>>mòdul genèric (CGe)
- CGe3 : Elaborar propostes basades en l'adquisició de coneixements, destreses i aptituds intel·lectuals i emocionals.
- CGe9 : Participar en la definició del projecte educatiu i en les activitats generals del centre atenent criteris de millora de la qualitat, atenció a la diversitat, prevenció de problemes d'aprenentatge i convivència.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i aplicar els principis i orientacions didàctiques sobre el disseny curricular de projectes de centre i programacions d'aula en l'àmbit de l'especialitat corresponent. Nivells de concreció.
- Conèixer i aplicar els models de disseny instruccional en relació amb la programació didàctica dels mòduls de l'especialitat.
- Conèixer i analitzar la resolució de problemes d'ensenyament i aprenentatge en contextos diferencials en l'àmbit de l'especialitat corresponent.
- Establir les orientacions metodològiques –principis, estratègies, procediments i activitats–, més adequades a l'especialitat corresponent de manera coherent i integrada en els seus elements.
- Conèixer i aplicar els processos de disseny de criteris i instruments d'avaluació en l'àmbit de l'especialitat respectiva.
- Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- Conèixer els continguts que es cursen en els respectius ensenyaments.
- Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre'n una visió dinàmica.
- Conèixer contextos i situacions en què s'usen o apliquen els diversos continguts curriculars.
- Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2009-10
C.1: Conocer los desarrollos teórico-prácticos de la enseñanza y aprendizaje de los Módulos Profesionales atribuidos a las diversas especialidades del Cuerpo de Profesores de E. Secundaria en FP.
C.2: Transformar los currículos de los diversos Títulos de FP en programas de actividades de enseñanza-aprendizaje.
C.3: Adquirir criterios de selección y elaboración de materiales y actividades apropiadas para las competencias profesionales y personales definidas en cada Título de FP.
C.4: Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los estudiantes.
C.5: Integrar las competencias clave (digital, aprender a aprender, cultura emprendedora...) en los procesos de enseñanza-aprendizaje con la finalidad de mejorar la empleabilidad y polivalencia de los estudiantes.
C.6: Conocer estrategias y técnicas de evaluación de competencias y entender la evaluación como un instrumento de regulación y estímulo al esfuerzo.
C.7: Conocer las herramientas informáticas para elab
;