Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

La asignatura se ocupará del análisis del concepto de conocimiento, tal y como se entiende en la tradición filosófica occidental, de cara a comprender, fundamentalmente, el debate contemporáneo en torno al mismo. Un debate que se plantea en los términos de una superación hermenéutica de la denominada ¿teoría del conocimiento¿ o ¿epistemología¿ y que tiene una serie de implicaciones éticas que han de ser objeto de una evaluación crítica. Para ello, será necesario repasar la historia de esta disciplina y analizar las condiciones que le impone el actual desarrollo de un contexto de comunicación virtual

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • 3) : Comprendre i fer ús de la complementarietat metodològica, les seues convergències i possibilitats combinatòries com a procediment natural que permeta dur a terme una investigació humanística ben fonamentada.

 

Competències específiques (CE)

  • 1. : Conèixer i definir de manera precisa els diferents mètodes propis de la investigació en ciències humanes, així com la repercussió ètica que poden tenir.
  • 3. : Observar i explicar la contigüitat, pressuposició i relació entre diversos mètodes o entitats culturals comparables entre si.
  • 4. : Exposar els grans moments històrics del pensament metodològic humanístic i les seues institucions científiques i acadèmiques.
  • 5. : Determinar objectes concrets d'investigació cientificohumanística, o d'utilitat aplicativa, i la seua possibilitat de constitució més correcta, així com la seua adscripció preferent a una o diverses metodologies o procediments.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Descriure i analitzar els diferents tipus de coneixement (científic, filosòfic, mític, religiós…).
  • Comparar les pretensions (i límits) del mètode de les ciències naturals amb les pròpies de les ciències humanes i socials.
  • Descriure i analitzar la història del coneixement a Occident.
  • Conèixer el debat contemporani sobre la teoria del coneixement i les condicions que imposa el desenvolupament d'un context de comunicació virtual.
  • Comprendre i analitzar les implicacions ètiques d'aquest debat.
  • Avaluar críticament els diferents valores socioculturals associats al programa de superació de l'epistemologia i al contraprograma de rehabilitació de l'epistemologia.
  • Aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o multidisciplinaris i metodologitzats en contextos virtuals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

;

Dades generals

Codi: 11947
Professor/a responsable:
NAJERA PEREZ, ELENA
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
    Àrea: FILOSOFIA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix