Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
La asignatura funciona como un taller para activar, afianzar y reforzar los componentes gráfico-tecnológicos del Proyecto Final del Máster, mediante estrategias de parametrizado, interacción, complejización y representación.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències generals del títol (CG)
- CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Aptitud per a exercir la crítica arquitectònica.
- CE5 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
- CE6 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes urbans.
- CE8 : Aptitud per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
- CE9 : Aptitud per a intervenir en el patrimoni construït, conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT1 : Habilitat per al raonament crític, entés com a capacitat de confrontar línies argumentals diverses, sistematitzant el dubte sobre qualsevol afirmació presentada.
- CT11 : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms, entesa com a capacitat de generar processos d'autoaprenentatge al llarg de la vida.
- CT13 : Capacitat de treball en equips de caràcter pluridisciplinari i internacional, entesa com a capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximació de cadascun dels membres de l'equip i considerar-ho una oportunitat d'aprenentatge.
- CT2 : Habilitat per a l'elaboració de pensament abstracte, entesa com a capacitat per a construir conceptes genèrics a partir d'un coneixement empíric.
- CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
- CT6 : Habilitat per a interpretar les diverses cultures i tècniques, entesa com a capacitat per a entendre-les com el substrat imprescindible des del qual actuem.
- CT7 : Habilitat per a la visió espacial a diferents escales, entesa com a habilitat per a entendre objectes, processos o espais, a més de la capacitat per a generar-ne de noves.
- CT8 : Habilitat per a integrar les tecnologies de la informació en les eines de treball, entesa com a capacitat per a integrar aquestes tecnologies en els mètodes de treball.
- CT9 : Capacitat d'assimilar i adaptar-se a l'evolució de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional, i en el marc de la sostenibilitat com a horitzó de treball compartit.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Desenvolupar estratègies digitals d'ideació orientades al projecte i la forma oberta.
- Usar amb destresa les tecnologies gràfiques d'anàlisi espacial-urbà-territorial. per a aplicar-les en l'argumentació, el desenvolupament i la materialització del projecte de final de carrera.
- Iniciar la restitució digital del context per al projecte de final de carrera.
- Ser solvent en l'ús de gràfics per a l'anàlisi i la comunicació de tecnologies sostenibles.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Esta asignatura instruye en procedimientos para acompañar la producción digital del trabajo de máster mediante prácticas orientadas al inicio y otras específicas del estudiante al final.
Lo gráfico-tecnológico tendrá que ver con la capacidad de codificar controversias de interés común, de afinar las escalas de análisis, de parametrizar y representar, de encontrar los interfaces adecuados, de fabricar componentes y de generar alguna forma de instalación sobre una ficción final.
Dades generals
Codi:
35681
Professor/a responsable:
CARRASCO HORTAL, JOSE
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,40
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
EXPRESSIÓ GRÀFICA, COMPOSICIÓ I PROJECTES
Àrea: EXPRESSIÓ GRÀFICA ARQUITECTÒNICA
Crèdits teòrics: 0,4
Crèdits pràctics: 0,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN ARQUITECTURA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)