Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Esta asignatura se imparte en el Máster de Investigación Educativa de la Universidad de Alicante, manteniendo como referencia la investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales: Geografía, Arte, Ciudadanía, Historia y otras manifestaciones socioculturales.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
- CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
- CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
- CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ampliar el camp de possibilitats d'investigació en ensenyament de les ciències socials.
- Adquirir els coneixements i habilitats necessàries per al disseny i desenvolupament d'investigacions relatives a la utilització de les TIC com a recurs educatiu en ciències socials.
- Reflexionar sobre el nou rol del professorat.
- Millorar l'aprenentatge i la investigació mitjançant les alternatives que ofereixen les TIC.
- Actuar d'acord amb els codis ètics de l'educació establits pels Drets Humans.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
- Incorporar en el campo de la investigación educativa, el método científico.
- Analizar las principales fuentes de documentación en la investigación e innovación de las ciencias soclales.
- Conocer los distintos ámbitos de investigación en la Didáctica de las Ciencias Sociales.
- Interpretar críticamente investigaciones realizadas y publicadas en las Ciencias Sociales.
- Evaluar la influencia de los distintos componentes educativos en el proceso de enseñanza aprendizaje de las Ciencias Sociales.
- Incorporar a la investigación en Ciencias Sociales las herramientas TIC.
- Evaluar criticamente materiales y recursos didacticos.
* Adquirir los conocimientos y habilidades necesarias para el diseño y desarrollo de investigaciones relativas a la utilización de las TIC como recurso educativo en ciencias sociales.
* Reflexionar sobre el nuevo rol del profesorado.
* Mejorar el aprendizaje y la investigación mediante las alternativas que ofertan las TICs.
* Actuar conforme a los códigos éticos de la educación establecidos por los Derechos Humanos.
*
Dades generals
Codi:
11990
Professor/a responsable:
ROSSER LIMIÑANA, PABLO MANUEL
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN INVESTIGACIÓ EDUCATIVA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)