Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
La incorporació de les Aules Digitals en el context escolar és una realitat cada vegada més quotidiana.
En el marc dels estudis de Grau Maestro en Educació Infantil/Primària les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) les entenem:
com a matèria a aprendre en la formació incial del mestre (alfabetització digital) per aplicar-la en aquests estudis;
com a matèria per aprendre i seguir aprenent al llarg de tota la vida;
i com a element a tenir en compte quan sigua mestre en els processos d'ensenyament-aprenentatge.
És per això que aquesta assignatura consolida i amplia els coneixements instrumentals, fomenta la reflexió al voltant de la integració educativa de les TIC i motiva l'alumnat per a la constant formació personal.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2017-18
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
- CG10 : Ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Comprendre i valorar les funcions de les tecnologies de la informació i de la comunicació cada vegada més diversificades i saber-les usar adequadament en la vida quotidiana.
- CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a conèixer, comprendre i analitzar els marcs conceptuals i bases de la matèria.
- Capacitat per a la construcció d'esquemes conceptuals estructurats de la matèria i per a la integració dels conceptes i teories en un cos.
- Utilització i aplicació dels coneixements adquirits en la resolució de situacions i processos docents.
- Transmissió de forma oral i escrita dels coneixements i aplicacions fets.
- Conèixer i aplicar les TIC en les aules per al desenvolupament de les capacitats pròpies de l'alumnat d'educació infantil.
- Demostració de capacitat ètica i crítica en la realització de les tasques i treballs d'aprenentatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
- Integrar les TIC a l'aula.
- Conèixer aplicacions web per al seu ús a l'aula.
Dades generals
Codi:
17212
Professor/a responsable:
ROIG VILA, ROSABEL
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 2)