Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
CONTEXTUALITZACIÓ
Es tracta d’una assignatura inclosa dins els itineraris per acreditar un nivell C1 en català (BOUA del 2 de març de 2010) i per a obtenir el Certificat de Capacitació Docent (BOUA del 6 de juliol de 2010). S’adreça a qualsevol estudiant de la UA interessat a millorar el coneixement de català o a obtenir algun dels dos títols anteriors.
D’acord amb l’article 16.3 de la Normativa de la UA per a la Implantació de Títols de Grau, l’estudiant ha d’obtenir unes determinades competències en comunicació oral i escrita. Això és referit a tots els universitaris i té una importància cabdal en el cas dels estudiants que en el futur es dedicaran a la docència. La UA recomana que els qui cursen el Màster de Formació del Professorat estiguen en possessió del nivell C1 de valencià per accedir amb més facilitat al món laboral i exigeix als qui cursen el grau de Mestre d’Infantil i Mestre de Primària que acrediten el mateix nivell.
En aquesta assignatura es pretén, fonamentalment, augmentar i perfeccionar la competència lingüística i comunicativa en català (nivell C1 del MECRL). Això implica, d’una banda, el domini de la varietat estàndard en àmbits formals i acadèmics i, d’una altra, la producció i l’anàlisi reflexiva i crítica de diferents tipus de textos i gèneres, tant orals com escrits amb la finalitat de proveir una formació avançada per a les futures tasques professionals en què el català estiga involucrat.
L’assignatura està directament relacionada amb Llengua Catalana Professionalitzant I.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2016-17
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
Competències generals de la UA
CGUA2: Ser capaç d'utilitzar coma usuari eines bàsiques de les TIC.
CGUA3: Ser capaç d'establir una comunicació efectiva amb un coneixement lingüístic en català en l'àmbil disciplinari de l'alumne.
Competències generals
Ser capaç de comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) amb un nivell alt de correcció, fluïdesa i naturalitat.
Ser capaç de conéixer les característiques morfològiques, sintàctiques, fonètiques i lexicosemàntiques per a aplicar els coneixements en la producció de textos orals i escrits en català amb un nivell equivalent al C1 del marc europeu comú de referència.
Ser capaç de conéixer les característiques pragmàtiques, textuals i discursives de la llengua catalana per a aplicar els coneixements a la producció de textos orals i escrits en català.
Ser capaç d'utilitzar el model estàndard (i conéixer els diferents subestàndards) de la llengua catalana i conéixer i saber aplicar els mecanismes de creació i innovació lèxica, per a adequar-se a les necessitats comunicatives del món actual.
Ser capaç de comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüistica, i potenciar-lo per a un millor desenvolupament social de la llengua.
OBJECTIUS D’APRENENTATGE
- Desenvolupar la competència lingüística dels aprenents i la capacitat de produir textos formals orals i escrits.
- Ser capaç de produir textos orals i escrits dotats de correcció, coherència i cohesió.
- Ser capaç d’expressar-se amb fluïdesa i naturalitat sense necessitat de buscar de manera molt evident les expressions adequades i amb capacitat d’utilitzar el català amb flexibilitat i eficàcia per a finalitats acadèmiques i professionals.
- Ser capaç d’escriure textos complexos o ben estructurats i de comprendre’n de tot tipus, extensos o complexos, sense dificultats.
- Assolir un nivell d’usuari competent amb un nivell funcional (C1) de llengua catalana en les quatre habilitats comunicatives bàsiques.
- Dominar amb un grau elevat de correcció la normativa lingüística vigent.
- Desenvolupar les estratègies dels aprenents per a resoldre problemes gramaticals i discursius de manera autònoma.
- Conéixer i aplicar tècniques de redacció i recomanacions d'estil rellevants per a elaborar textos formals.
- Saber utilitzar programes informàtics bàsics.
- Valorar la diversitat lingüística i conscienciar sobre els fenòmens de minorització.
- Valorar la importància de produir textos coherents, adequats i cohesionats.
Dades generals
Codi:
500358
Professor/a responsable:
VIDAL NADAL, FELIP
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
2,40
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA CATALANA
Àrea: FILOLOGIA CATALANA
Crèdits teòrics: 2,4
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
ACREDITACIÓ I CAPACITACIÓ DOCENT EN LLENGÜES
Tipus d'assignatura: OPTATIVES (Curs: Sense curs)