Competencies and objectives
Course context for academic year 2015-16
La realización del Practicum II es una continuaciónde la estancia en prácticas desarrollada por los estudiantes de magisterio durante el Practicum I. Tras el primer contacto de los estudiantes con la realidad educativa se ha conseguido contextualizar el centro escolar al que asistió dentro de un ámbito social, escolar y cultural concreto. Desde esta base, en el Practicum II, se desarrollarán las actividades orientadas al diseño, puesta en práctica y análisis de una propuesta didáctica.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2015-16
General Competences (CG)
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
- CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
- CG8 : Sostenibilitat. Valorar l'impacte social i mediambiental de les pròpies actuacions i de les de l'entorn. Manifestar visions integrades i sistèmiques i promoure canvis per a una gestió sostenible dels recursos.
Specific Competences (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE10 : Fomentar el creixement i el desenvolupament infantil, amb especial atenció als fonaments d'higiene, salut i nutrició, i als fonaments dels processos d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància. Reconèixer els fonaments de l'atenció primerenca.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE13 : Comprendre la importància del paper del mestre per a poder actuar com a col·laborador i orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període de 0-6 anys i dominar les habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada xiquet i amb el conjunt de les famílies.
- CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
- CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
- CE6 : Dinamitzar la reflexió en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
- CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
- CE8 : Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Seleccionar els recursos educatius més adequats per a cada situació.
- CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16
No data
General
Code:
17401
Lecturer responsible:
GOMIS SELVA, NIEVES
Credits ECTS:
18,00
Theoretical credits:
0,00
Practical credits:
1,80
Distance-base hours:
16,20
Departments involved
-
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: TEACHING BODY LANGUAGE
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,06 -
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: TEACHING EXPERIMENTAL SCIENCES
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,16 -
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: TEACHING SOCIAL SCIENCES
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,16 -
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,09
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record. -
Dept:
CATALAN STUDIES
Area: CATALAN STUDIES
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,29 -
Dept:
INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
Area: TEACHING MUSICAL EXPRESSION
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,06 -
Dept:
INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
Area: TEACHING LANGUAGE AND LITERATURE
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,42 -
Dept:
INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
Area: TEACHING MATHEMATICS
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,29 -
Dept:
PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,09 -
Dept:
PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
Area: EVOLUTION AND EDUCATION PSYCHOLOGY
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,18
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN PRE-SCHOOL SPECIALITY
Course type: COMPULSORY (Year: 4)