Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2011-12
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i apreciar el valor formatiu i cultural de la llengua i la literatura.
- Conèixer els continguts que es cursen en l'ensenyament de la llengua i la literatura espanyoles.
- Conèixer l'evolució d'aquestes matèries i les seues perspectives per a poder transmetre'n una visió dinàmica.
- Seleccionar i elaborar materials de llengua i literatura espanyoles Adaptar continguts i materials a diverses situacions i contextos educatius.
- Presentar recensions i treballs amb informacions procedents de diverses fonts i integrar-los amb reflexions i conclusions personals Treballar de manera cooperativa amb iguals.
- Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts que s'ensenyaran i per a exposar els resultats dels treballs fets.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
- Conocer y apreciar el valor formativo y cultural de la lengua y la literatura.
- Conocer los contenidos que se cursan en la enseñanza de la lengua y la literatura españolas.
- Conocer la evolución de estas materias y sus perspectivas para poder transmitir una visión dinámica de las mismas.
- Conocer, seleccionar y elaborar materiales de lengua y literatura españolas.
- Adaptar contenidos y materiales a diversas situaciones y contextos educativos.
- Presentar recensiones y trabajos con informaciones procedentes de diversas fuentes e integrarlos con reflexiones y conclusiones personales en relación con estas materias y el contexto educativo.
- Trabajar de forma cooperativa.
- Utilizar las TICs para buscar, obtener, procesar y seleccionar informaciones y documentos adecuados a los contenidos a enseñar y para exponer los resultados de los trabajos realizados.
- Valorar de forma crítica y reflexiva las aportaciones propias y de los demás.
- Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los alumnos.
Dades generals
Codi:
12058
Professor/a responsable:
Valero Juan, Eva María
Crèdits ECTS:
9,00
Crèdits teòrics:
1,40
Crèdits pràctics:
2,20
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
Crèdits teòrics: 0,7
Crèdits pràctics: 1,1
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
Àrea: LITERATURA ESPANYOLA
Crèdits teòrics: 0,7
Crèdits pràctics: 1,1
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)