Competencies and objectives
NO TEACHING IN THIS ACADEMIC COURSE
Course context for academic year 2011-12
No data
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2011-12
No data
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2011-12
Objetivos generales de esta asignatura: 1. Dar a conocer la historia de la comunicación social en líneas generales, la evolución y modalidades de sistemas normativos y estructurales de los medios de difusión, las teorías básicas sobre el papel de la comunicación colectiva en la sociedad, la evolución de la investigación sobre los efectos de los medios de difusión, y los principales problemas y retos a los que se enfrenta la comunicación colectiva a finales del siglo XX 2- Desarrollar la capacidad crítica y analítica del alumno. 3-Incitar a la reflexión y al análisis de la intencionalidad y repercusiones de los contenidos informativos, publicitarios o de entretenimiento difundidos en los medios de comunicación día a día. 4-Fomentar la capacidad de diálogo y de discusión, y las técnicas del liderazgo compartido
General
Code:
10012
Lecturer responsible:
Martin Llaguno, Marta
Credits ECTS:
Theoretical credits:
4,00
Practical credits:
2,00
Distance-base hours:
Departments involved
-
Dept:
COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
Theoretical credits: 4
Practical credits: 2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
Degree in Advertising and Public Relations-programme 2002
Course type: CORE (Year: 1)