Plan de estudios

Universidad de Alicante. Página principal
Plan de estudios: ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO
Saltar idiomas
Español | Valencià | English
Saltar iconos
Saltar cabecera
Universidad de Alicante. Página principal
Ficha del estudio

ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO

Codi:
 9433

Crèdits:
 30
 
Data de publicació:
 26/01/2023

Titol:
 Estudis Propis
 
Preu:
 69
 Crèdits en 1a matrícula
 

RAMA

Sin Validez

PLA

ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS AL PATRIMONIO

TIPÚS DE ENSENYAMENT

Virtual (no presencial)

IDIOMES EN ELS QUALS S'IMPARTEIX

Castellà

CENTRES ON S'IMPARTEIX

Centre de Formació Permanent

ESTUDI IMPARTIT CONJUNTAMENT AMB

Solament s'imparteix en aquesta universitat

DATES D'EXAMEN

Accedisca al llistat de dates d'examen per a aquesta titulació.

PLA D'ESTUDIS OFERIT

Node inicial:
 

Llegenda: No ofertadaSense docencia
UNICO
30 crèdits
 
 
Superat aquest bloc s'obté
ESPECIALISTA EN CREACIÓN DE ENTORNOS VIRTUALES APLICADOS AL PATRIMONIO
CONDICIONADA
 
 
 

COMPETÈNCIES


Coneiximents/Continguts

  • CON2:Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
  • CON4:Conèixer i comprendre la terminologia específica en virtualització del patrimoni, així com els principals documents internacionals (Cartes) existents.
  • CON5:Conèixer i comprendre les eines usades per a garantir la traçabilitat científica en els projectes de virtualització.
  • CON6:Conèixer i comprendre els aspectes relacionats amb la teoria i l'ètica en les intervencions relacionades amb la virtualització del patrimoni.
  • CON3:Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
  • CON7:Conèixer l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.
  • CON8:Conèixer i Aplicar fonaments generals d'història dels materials i tècniques de construcció útils de cara a projectes de virtualització del patrimoni.
  • CON9:Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.
  • CON10:Conèixer el panorama actual de manera profunda quant a programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital
  • CON12:Comprendre els fonaments de comunicació audiovisual per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • CON13:Conèixer fonaments avançats en motors de jocs i la seua aplicació en projectes de virtualització del patrimoni per a la creació de recorreguts virtuals interactius i la visualització d'objectes arqueològics.
  • CON1:Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació

Habilitats/Destreses

  • HD3:Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
  • HD4:Aplicar nocions avançades per a la documentació tridimensional del patrimoni cultural moble i immoble a través de la realització de dues tècniques específiques: fotogrametria digital i escàner 3D
  • HD5:Aplicar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
  • HD9:Crear entorns senzills de realitat augmentada i virtual amb diferents dispositius de visualització: ulleres de realitat virtual, coves de realitat virtual i dispositius portàtil: telèfons intel·ligents i tauletes
  • HD10:Realitzar rèpliques físiques d'un objecte obtingut mitjançant fotogrametria digital, escàner 3D o infografia 3D
  • HD11:Aplicar eines de captura de moviment (vestits de captura, programari específic, etc.)
  • HD12:Aplicar moviments realistes en avatars creats en programari específic d'Infografia 3D.
  • HD13:Aplicar coneixements sobre creació i modificació d'avatars per a la seua adequació a una escena 3D
  • HD14:Aplicar coneixements avançats en la creació d'indumentària digital per a la seua aplicació sobre avatars creats mitjançant infografia 3D
  • HD15:Aplicar Fonaments de disseny 2D per a la realització de tasques habituals en projectes de virtualització del patrimoni.
  • HD16:Aplicar coneixements per a l'ús de programari específic per a infografia 2D
  • HD17:Aplicar mètodes d'Infografia 2D per a la visualització dels resultats obtinguts.
  • HD18:Crear recorreguts virtuals interactius utilitzant únicament programari gratuït i de codi obert
  • HD19:Crear entonos virtuals dins d'un Motor de Jocs (Unreal Engine)
  • HD20:Crear visualitzacions en temps real amb Unreal Engine
  • HD1:Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD2:Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

Capacitats/Competències

  • C3:Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C4:Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
  • C5:Aplicar els coneixements adquirits en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.
  • C8:Adquirir tècniques bàsiques de captura, edició i producció de vídeo i àudio per a la realització de productes audiovisuals per a la divulgació i posada en valor del patrimoni cultural.
  • C1:Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C2:Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

L'Especialista en Creació d'Entorns Virtuals Aplicats al Patrimoni consta de 30 crèdits ECTS distribuïts de la següent forma:

      Tipus d'assignatures             
         Crèdits         
Oblligatorias (OB)                            25
Optatives (OP)                             0
Treball Final (OB)
                            5
TOTAL CRÈDITS                            30


Cada crèdit ECTS computa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant.

En l'apartat "Pla d'estudis" del menú lateral es pot consultar la informació sobre cadascuna de les assignatures que integren el pla d'estudis.

Després de superar el total de crèdits s'obté l´estudi de Formació Permanent d'ESPECIALISTA EN CREACIÓ D'ENTORNS VIRTUALS APLICATS Al PATRIMONI.

Aquest estudi forma part del Programa d'Estudis Propis en PATRIMONI VIRTUAL, que està integrat pels siguentes estudis:

- Màster de Formació Permanent en Patrimoni Virtual

- Especialista en Creació d'Entorns Virtuals Aplicats al Patrimoni


 

REQUISITS D'ACCÉS

Per accedir als Estudis de Formació Permanent es requereix:

  • Estar en possessió d'un títol universitari oficial.
  • També podran accedir els qui els reste superar el TFG (treball de fi de grau) i un màxim de 9 crèdits per a obtenir la titulació de Grau.

DIRIGIT A

El curs està dirigit a professionals titulats universitaris especialitzats en la documentació, posada en valor i estudi del Patrimoni. De manera especial aquest curs proporciona una base per a emprendre estudis avançats en Virtualització del Patrimoni.



CRITERIS D'ADMISSIÓ

Estar en possessió d'un títol universitari de grau o llicenciatura.


PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ

La preinscripció es realitza en la secretaria administrativa de l'estudi, en els terminis que per a cada curs acadèmic establisca la direcció d'estudis.

Una vegada realitzada la preinscripció i després de l'aplicacion dels criteris d'admissió, els qui siguen admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per a realitzar la matrícula.


TAXES

La informació completa sobre les taxes administratives a satisfer per a cada curs acadèmic es pot consultar en la pàgina:

https://cfp.ua.es/va/taxes.html

 

L´Especialista en Creació d´Entorns Virtuals Aplicats al Patrimoni és un estudi de formació permanent de la Universitat d'Alacant.

La legislació vigent permet que les universitats, fent ús de la seua autonomia, puguen impartir ensenyaments conduents a l'obtenció d'altres títols diferents als títols oficials de Grau, Màster i Doctorat.

Els Estudis de Formació Permanent estan regulats per la següent normativa:

- REIAL DECRET 822/2021, de 28 de setembre, pel qual estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la qualitat

- Normativa d'Ensenyaments Propis de la Universitat d'Alacant (BOUA 27/01/2023)



Més informació sobre normativa:

https://cfp.ua.es/va/normativa.html

Saltar pie
Servicio de informática
Saltar estándares